13.03.2018/09:46

Zamknięte sklepy napędzą sprzedaż z automatów vendingowych

Z danych agencji Nielsena, na które powołuje się „Rzeczpospolita” wynika, że prawie 60 proc. Polaków regularnie kupuje żywność i napoje w maszynach vendingowych. A w związku z zamkniętymi sklepami w niedzielę, chętnych może być jeszcze więcej.

Zdecydowanie największy odsetek kupujących w automatach vendingowych to osoby w przedziale wiekowym 15-25 lat, stanowią oni ponad jedną czwartą grupy badanych.

Jak podaje gazeta, polski rynek automatów jest dopiero w fazie wzrostu, na tysiąc mieszkańców przypada mniej niż jeden automat, podczas gdy we Włoszech jest ich kilkakrotnie więcej. Szacuje się, że obecnie rynek może być warty ok. 450 mln zł. Klienci kupują w nich głównie napoje gorące i batoniki, jednak automaty dostosowują się do zmieniających się trendów i coraz częściej zaczynają oferować chociażby zdrową żywność.

Eksperci przewidują, że do rozwoju tego rodzaju handlu przyczynią się także zamknięte w niedzielę sklepy. – Może być to impuls, zwłaszcza w lokalizacjach, w których zamknięte są sklepy z podobną ofertą, jak okolice dworców czy szpitali – mówi gazecie Aleksander Wąsik, prezes Polskiego Stowarzyszenia Vendingu. Efekty będzie jednak można zobaczyć dopiero po kilku miesiącach.

Więcej w dzisiejszej "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.