18.07.2016/12:27

Ze strony Tesco Ezakupy korzysta w Polsce 25 tys. użytkowników dziennie

Rośnie popularność sklepu internetowego Tesco Ezakupy w regionie Europy Środkowej. W Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech Z usługi brytyjskiej sieci korzysta już 50 tys. użytkowników dziennie, a towary do 250 tys. aktywnych klientów dostarczane są przy pomocy 500 samochodów dostawczych z 48 hipermarketów. Niemal połowa tych liczb generowana jest przez Tesco w Polsce.

Serwisy Ezakupowe Tesco działają w Europie Środkowej już od co najmniej czterech lat. Jako pierwsze w 2012 roku  wystartowały strony w Czechach i Polsce, w kolejnym roku narodziły się węgierskie i słowackie. W każdym z czterech krajów nastąpił w tym czasie spory rozwój usługi, jednak to w Polsce zdobyła ona największe zainteresowanie.

Ponad połowa z ćwierć miliona aktywnych klientów kupuje właśnie w Polsce. Również połowa spośród 500 samochodów dostawczych jeżdżących po Europie, porusza się po polskich drogach. Usługa zakupów za pośrednictwem internetu jest obsługiwana przez 48 hipermarketów w Europie, z czego aż 27 ulokowanych jest właśnie w Polsce. Strony Ezakupowe w czterech krajach odwiedza dziennie 50 tys. użytkowników, z czego na polskie ezakupy.tesco.pl wchodzi ok. 25 tys. osób.

– Tesco jest liderem sprzedaży żywności online w każdym z europejskich krajów, w którym prowadzi swoją działalność. Zawdzięczamy to funkcjonalnej stronie internetowej i aplikacji mobilnej, szerokiej gamie produktów, atrakcyjnym promocjom, ale przede wszystkim modelowi operacyjnemu, który gwarantuje wysoki standard obsługi – komentuje Mariusz Nowak, menedżer działu sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

Tym, co łączy cztery środkowoeuropejskie rynki, na których dostępny jest e-sklep Tesco, są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Zainteresowanie zakupami online rośnie, bo coraz większa grupa ludzi chce oszczędzać czas oraz wygodnie kupować. Większość klientów sklepy internetowego Tesco na zakupy online poświęca od 10 do 30 minut - to znacznie mniej, niż w wypadku zaopatrywania się w sklepach stacjonarnych.

Tesco podkreśla, że pojedyncze zamówienia przez internet składają się często z kilkudziesięciu produktów. Z badań Tesco wynika, że 45 proc. e-klientów sieci dodaje produkty do koszyka poprzez wybór z drzewa kategorii. 20 proc. wyszukuje konkretne artykuły w wyszukiwarce, natomiast pozostałe 35 proc. korzysta z list produktów zakupionych poprzednio oraz z działu promocji.

Polskie Tesco Ezakupy od niedawna działa w oparciu o nową, responsywną stronę internetową. Oprócz tego klienci Tesco zaopatrywać mogą się za pośrednictwem aplikacji dedykowanej urządzeniom mobilnym. Taka aplikacja pobrana została jak dotąd w regionie Europy Środkowej przez ok. 400 tys. osób i generuje od 10 do 20 proc. wszystkich e-zamówień.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.