22.10.2015/19:45

Zintegrowane systemy informatyczne

GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie, mała lokalna piekarnia w Korszach i duży producent pieczywa oraz wyrobów cukierniczych dostarczający towar do Biedronki. Co łączy te firmy? Wszystkie zaoszczędziły dzięki inwestycji w zintegrowane systemy informatyczne. Podobnie mogą zrobić sklepy.

W dzisiejszych realiach systemy dla firm stały się nieodzownym narzędziem w prowadzeniu działalności. Około 70 proc. polskich przedsiębiorstw korzysta z przynajmniej jednej aplikacji biznesowej. Często są one jednak przestarzałe – mówi Jarosław Szawlis, prezes firmy InsERT, produkującej systemy dla małych i średnich przedsiębiorstw, największego w kraju – pod względem liczby sprzedanych licencji – producenta oprogramowania dla biznesu. Firmy, które zdecydowały się wprowadzić zintegrowane systemy informatyczne, bardzo dużo zaoszczędziły.

Zwrócił się w miesiąc

Dzięki zastosowaniu systemu ERP Navireo w wersji dla piekarni i cukierni firmy InsERT piekarnia GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie uprościła obieg dokumentów oraz usprawniła tworzenie planów produkcji. – System Navireo zautomatyzował pracę piekarni. Zakup oprogramowania zwrócił się już po miesiącu. Ten system sprawdza się w małej piekarni przy nawet niewielkiej produkcji – mówi Wojciech Albiński, wiceprezes zarządu GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie. Pieniądze wydane na system szybko się zwróciły, bo można było kontrolować rozrachunki z klientami i rozliczenia kierowców m.in. z pieniędzy, towaru i koszy na pieczywo, a także planować produkcję i na bieżąco wprowadzać zmiany do zamówień klientów oraz efektywniej obsługiwać zwroty pieczywa.

Odpowiadają na każde zgłoszenie

– Navireo jest optymalnie dostosowany do specyficznych wymagań przedsiębiorstw z branży. Wyjątkowo ułatwia pracę – mówi Julita Biełowieżec, współwłaścicielka piekarni Biełowieżec w Korszach. Do zalet tego systemu zalicza przejrzysty, intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs oraz możliwość rozbudowy o indywidualne rozwiązania. Instalacja i szkolenie pracowników w siedzibie klienta trwały jeden dzień. – Wdrożenie programu odbyło się bardzo sprawnie. Bardzo ważnym elementem jest też wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości związanych z obsługą programu. Żadna prośba czy zgłoszony problem nie pozostały bez odpowiedzi – podsumowuje Julita Biełowieżec. Intuicyjność rozwiązania podkreśla także wiceprezes GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie: – Wirtualna nauka systemu przebiegła szybko, czego się nie spodziewałem, ponieważ jestem początkującym użytkownikiem biznesowych aplikacji. Navireo jest czytelny i prosty w obsłudze. Otrzymaliśmy fachowe i kompetentne wsparcie zarówno online, jak i telefoniczne.

Wdrożony system też można modyfikować

Vital, producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych, dzięki wykorzystaniu Navireo usprawnił wszystkie procesy w przedsiębiorstwie. Wdrożenie systemu umożliwiło zwiększenie obszaru zbytu, bo zautomatyzowano proces przetwarzania zamówień, które wcześniej były wprowadzane ręcznie. Przed wdrożeniem te czynności musiało wykonywać dwóch pracowników przez 6 godzin, obecnie jeden robi to w 5 minut. Automatycznie wprowadzane są także wszystkie zamówienia ze 150 dyskontów Biedronka. – Co najważniejsze, system jest na tyle elastyczny i otwarty, że umożliwia wprowadzenie nowych rozwiązań nawet w trakcie jego użytkowania – mówi Sławomir Gondek, partner w firmie Vital.

Detaliści idą w ślad za producentami

Korzyści z wdrożenia systemu komputerowego są w sklepie czy hurtowni równie duże co w przypadku producentów. Poprawa szybkości obsługi, natychmiastowy dostęp do historii zakupów czy płatności klienta, możliwość prowadzenia programów partnerskich, a także bezpośrednie analizy sprzedaży oraz zakupów to tylko najważniejsze atuty takich programów. Jednym z najpopularniejszych na rynku jest Subiekt nexo firmy InsERT, kompleksowo wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach. Ten program nie tylko wystawia odpowiednie dokumenty (faktury, paragony, korekty czy inne), ale jeszcze wysyła je do nabywcy e­‑mailem, szybko zmienia ceny w całym asortymencie lub w wybranych pozycjach, pomaga przy inwentaryzacji, wskazuje niezapłacone faktury, a także pozwala na tworzenie raportów kasowych. Subiekt nexo współpracuje z wieloma urządzeniami wykorzystywanymi w sklepie, m.in. z kasami i drukarkami fiskalnymi, wagami etykietującymi oraz czytnikami kodów. – Program poleciłam już kilku innym firmom, ponieważ faktycznie ułatwia życie małego przedsiębiorcy i zdecydowanie usprawnia prowadzenie działalności handlowej. Subiekt nexo jest łatwy w obsłudze, a jednocześnie ma mnóstwo funkcji – kończy Aleksandra Łopińska­‑Werra z Pomorza Zachodniego.



Następca Subiekta

Tworząc InsERT nexo, wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenia: miliony kontaktów z klientami, testów, konsultacji z partnerami. W efekcie powstało idealne narzędzie dla przedsiębiorców, także tych, którzy jeszcze nie wykorzystywali aplikacji biznesowych. InsERT nexo to kolejna szansa dla polskich małych i średnich przedsiębiorstw, podobnie jak współtworzony przeze mnie ponad 20 lat temu pierwszy Subiekt.

Jarosław Szawlis, prezes i założyciel firmy InsERT





(AU)

Wiadomości Handlowe, Nr 10  (149), Październik 2015

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.