Zmienia się model komunikacji marketingowej
Sam spot reklamowy to dziś za mało. Konsumenta trzeba umieć wciągnąć i zaangażować - przekonuje „Dziennik Gazeta Prawna”. Szczególnie dobrze tę wiedzę przyswoiły firmy z branży FMCG.
Jednostronny przekaz reklamowy, za sprawą mediów społecznościowych, zmienił się dziś w dialog.
Przykładem udanej kampanii wychodzącej poza tradycyjny kanał komunikacji jest np. akcja „W kuchni z Wedlem” - oparcie całej kampanii na pomyśle gotowania było w przypadku czekolady nieoczywistym posunięciem i pozwoliło dotrzeć do młodych odbiorców. Oprócz reklam telewizyjnych producent zadbał o filmy i przepisy w internecie oraz aktwyność w mediach społecznościowych i prasie.
Pomysł na gotowanie wykorzystał z sukcesem także Iglotex w kampanii mrożonek Proste historie oraz sieć Lidl, w kampanii której ceny zeszły na dalszy plan, a motywem przewodnim reklam były pojedynki kulinarne Pascal kontra Okrasa. Gazeta podkreśla, że często za innowacje chwalone są także reklamy piwa.
10