18.12.2019/15:20

Znana blogerka kulinarna twierdzi, że Biedronka skopiowała jej przepis na piernik pomidorowy

Marta Dymek, autorka bloga „Jadłonomia”, w którym prezentuje kuchnię wegańską, zarzuca sieci Biedronka, że w sposób nieetyczny wykorzystała jej przepis na piernik wegański. Blogerka domaga się odszkodowania – informuje portal wyborcza.pl.

Blogerka, która wydała dwie książki kulinarne i prowadzi program o gotowaniu w jednej z telewizji, zwraca uwagę, że swoje receptury udostępnia nieodpłatnie i nie zamieszcza na blogu reklam. Autorka twierdzi, że jej przepis na „pomidorowy piernik” został zamieszczony w magazynie „Czas na Święta”, sprzedawanym w marketach sieci Biedronka – relacjonuje wyborcza.pl.

Zdaniem blogerki, inkryminowany przepis „wygląda jak kopia najpopularniejszego przepisu z Jadłonomii. Główne różnice to wzbogacenie przepisu mojego autorstwa nazwami produktów promowanych i sprzedawanych przez Biedronkę”. Marta Dymek próbowała się porozumieć z JM Polska i oczekiwała wpłacenia określonej kwoty na rzecz stowarzyszenia Otwarte Klatki, działającego na rzecz dobrostanu zwierząt hodowlanych, jednak – jak twierdzi – została „zupełnie zignorowana”.

Kobieta zwróciła się o pomoc do prawnika. Przekonuje, że pracuje na wiarygodność swojego bloga, m.in. rezygnując z reklam i wpisów sponsorowanych, zatem jej zdaniem uzupełnienie przepisu nazwami handlowymi produktów spożywczych jest nie tylko biznesowo nieetyczne, ale może też stanowić naruszenie jej dóbr osobistych oraz czyn nieuczciwej konkurencji.

Biedronka nie zareagowała na prośbę wyborczej.pl o komentarz.

Czytaj więcej na stronie: wyborcza.pl

Aktualizacja z dnia 19.12.2019

W przesłanym portalowi wiadomoscihandlowe.pl komunikacie spółka Jeronimo Martins wyjaśnia:

"Stawiane nam zarzuty są bezpodstawne, Biedronka nie jest stroną w tej sprawie. Magazyn kulinarny „Czas na święta” został przygotowany na zlecenie Jeronimo Martins Polska przez agencję Pola Design w oparciu o stosowną umowę, zgodnie z którą agencja zobowiązuje się do bycia autorem wszystkich zamieszczonych w magazynie przepisów i jesteśmy pewni, że tak właśnie jest. Niemniej to agencja ponosi pełną odpowiedzialność za rzetelność z tytułu roszczeń osób trzecich."

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Eame 19.12.2019

    Koniec końców okazało się, że przepis blogerki też nie był tak oryginalny jak jej się wydawało

  • h2o 19.12.2019

    typowe zachowanie "lidera", przede wszystkim udają że to nie ich ręka...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.