30.05.2020/15:02

ZPPHiU: Obroty centrów handlowych ostro w dół. Polacy nie spędzają już w galeriach wolnego czasu

Jak wynika z analizy obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, Polacy robią w centrach handlowych zakupy nawet o 50 proc. mniejsze niż rok temu.

"W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70 proc. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem" – poinformował zarząd ZPPHiU.

Klienci nie spędzają już czasu wolnego w galeriach handlowych, odwiedzają je w celu dokonania szybkich i niezbędnych zakupów, których nie są w stanie zrobić w swojej najbliższej okolicy. - Nie odwiedzają centrum handlowego dla rozrywki, czy by zjeść rodzinny obiad, ale realizują konkretne zadania zakupowe. Stąd zwiększona konwersja, czyli większa ilość zakupów w stosunku do osób odwiedzających sklepy. Na wzrost obrotów ma natomiast niebagatelny wpływ bogata oferta promocyjna, niespotykana w dzisiejszej skali w poprzednich latach - podał ZPPHiU.

Z danych przedstawionych przez ZPPHiU wynika, że w porównaniu z sobotą 11 maja 2019 roku w sobotę 9 maja br. odwiedzalność centrów handlowych spadła o prawie 70 proc. w Warszawie, a o 65 proc. w reszcie kraju, a obroty spadły odpowiednio o 62 proc. i 58 proc. Warto jednak pamiętać, że na zachowania klientów z pewnością miał też wpływ fakt, że po okresie kwarantanny, częściej zaczęli korzystać z możliwości spędzenia czasu na świeżym powietrzu.

W dniach 11-16 maja 2020 r. odwiedzalność centrów spadła o 59 proc. w Warszawie, a 54 proc. w reszcie kraju, a obroty spadły odpowiednio o 52 proc. i 42 proc. rdr. Od 18 do 23 maja 2020 odwiedzialność w Warszawie spadła o 56 proc., 48 proc. poza stolicą, a obroty spadły odpowiednio o 47 proc. i 36 proc. rdr.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Tomasz 02.06.2020

    To mieli racje z tym, że ruch nie wróci do normy jeszcze długo, więc wysokość najmów powinna być adekwatna do nowych realiów.

  • klient 30.05.2020

    Promocja w stylu 20-30% to jest atrakcyjna oferta? Chciałbym poczytać o zniżkach 50-80%, to są ATRAKCYJNE rabaty!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.