16.09.2016/14:07

Zysk ze sprzedaży prasy większy, niż ze sprzedaży słodyczy?

Niemcy lubią prasę. Każdy z nich kupuje przeciętnie 25 gazet rocznie. Wpływy tamtejszych sklepów spożywczych ze sprzedaży dzienników, tygodników i miesięczników wynoszą 3 mld euro rocznie. To więcej niż w przypadku produktów do pielęgnacji zębów, pełnotłustego mleka, środków piorących czy maszynek do golenia dla mężczyzn.

12 proc. klientów jako główny powód odwiedzania sklepów spożywczych wskazuje szeroki wybór tytułów prasowych, a trzy czwarte z tej grupy kupuje w takich placówkach nie tylko gazety, ale także inne potrzebne produkty. Prasa przyciąga również takich klientów, którzy, gdyby nie stoisko prasowe, nigdy nie zdecydowaliby się wejść do danego sklepu.

Jeśli w jakiejś gazecie poruszany jest temat, który wyjątkowo interesuje znaczną część czytelników, to są oni skłonni zapłacić więcej nie tylko za egzemplarz, ale również wydają więcej na inne impulsowe produkty ze strefy kasy. Zachowuje się tak 46 proc. wszystkich respondentów, a w grupie najmłodszych klientów (20-29 lat) jest ich aż 60 proc.

Regał z prasą ma wymierny wkład w obroty niemieckich sklepów spożywczych. Przeciętna placówka uzyskuje rocznie ze sprzedaży gazet 7200 euro z jednego metra kwadratowego. To bardzo dobry wynik – o wiele lepszy niż w przypadku chociażby słodyczy czy artykułów drogeryjnych. Atrakcyjność prasy dla niemieckich właścicieli sklepów podnosi dodatkowo brak ryzyka, że towar się zepsuje lub nie sprzeda (w tym ostatnim przypadku egzemplarze, które nie znalazły nabywców, są nieodpłatnie odbierane przez dostawców).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.