30.07.2018/16:22

Żywiec inwestuje w piwa bezalkoholowe. Firma ma nową linię produkcyjną za 11 mln zł

Grupa Żywiec uruchomiła nową linię do produkcji piw bezalkoholowych. Inwestując ponad 11 mln zł w nową technologię, Grupa Żywiec kontynuuje strategię rozwoju oferty napojów bezalkoholowych dla dorosłych konsumentów. Dzięki tej inwestycji w w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu będzie produkowane piwo Heineken 0.0.%.

- Nowa linia do produkcji piw bezalkoholowych należy do najnowocześniejszych tego typu instalacji na świecie. Wraz z tą inwestycją, Polska stała się jednym z nielicznych europejskich krajów w Grupie Heineken, który dysponuje tą technologią. Browar w Żywcu zyskał nowe, zaawansowane technologicznie moce produkcyjne, które pozwolą nam odpowiadać na rosnące zainteresowanie konsumentów piwami bez alkoholu – powiedział Tomasz Klima, dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu.

Unikalna w branży piwowarskiej technologia pozwala na wykorzystanie procesu ciągłej rektyfikacji próżniowej do łagodnej obróbki piwa w niskiej temperaturze, pozwalając utrzymać wysoką stabilność i najwyższą jakość piwa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

W długofalowej perspektywie konsumenci nie będą pili więcej piwa, ale będą pili inaczej wybierając różnorodne produkty dopasowane do bardziej aktywnego stylu życia. Dziś już 5 mln Polaków nie pije alkoholu. Piwa bezalkoholowe to w ostatnich latach najszybciej rosnący segment rynku.

- Dotychczasowa sprzedaż tych piw bezalkoholowych znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. W pierwszym półroczu tego roku zwiększyliśmy nasz udział w tym segmencie rynku, a w czerwcu niemal co druga złotówka wydawana na piwa bezalkoholowe przypadała na produkty Grupy Żywiec – powiedziała Małgorzata Lubelska, członek zarządu i dyrektor marketingu Grupy Żywiec S.A. „Cieszymy się, że, dzięki czemu będziemy w stanie lepiej odpowiadać na rosnące zainteresowanie konsumentów i dalej rozwijać ten segment naszego portfolio, realizując jednocześnie naszą wizję” – dodała.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 13 styli piwnych, 12 marek i ponad 40 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec. W 2017 roku Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Carter 30.07.2018

    W przeciwieństwie do Bezalkoholowej IPA z Miłosławia czy Mad Drovera Heniek 0,0 posiada także 0,0 smaku ;)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.