24.02.2021/19:07

Żywiec składa sprawozdanie z działalności na rzecz środowiska i społeczeństwa

Grupa Żywiec opublikowała raport „ZrównowaŻeni”podsumowujący działalność społeczną i  środowiskową spółki w roku 2020. Producent podsumowuje główne ryzyka klimatyczne, które mają wpływ na spółkę oraz działania, które podejmuje na rzecz środowiska i społeczeństwa.

– Rok 2020 pokazał, że nawet w trudnych warunkach biznes może odgrywać pozytywną rolę. COVID-19 spowodował, że skupiliśmy się przede wszystkim na ochronie zdrowia ludzi. Od pierwszych dni pandemii nasi pracownicy zaangażowali się w działania, które wspierały służbę zdrowia, naszych partnerów biznesowych, a także mieszkańców miast, w których warzymy nasze  piwo.  W  tym  czasie  kontynuowaliśmy  też  nasze  działania  na  rzecz  środowiska – komentuje Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Marka  Żywiec  przekazała  1  mln  zł  na  zbiórkę  dla  szpitali  prowadzoną  przez  Fundację Siepomaga.pl, do której wspierania zachęcała też poprzez  cykl koncertów Żywiec Męskie Granie w Domu. Łącznie w ramach zbiórki udało się zebrać 5 mln zł na wsparcie dla szpitali.  Grupa Żywiec wsparła także placówki ochrony zdrowia w miejscowościach, w których znajdują się browary firmy, dofinansowując zakup sprzętu medycznego i środków ochrony o wartości 0,5  mln  zł. Dodatkowo,  do ponad 150  placówek  na  terenie  całej  Polski  trafiły  specjalnie przygotowane bezpłatne napoje witaminowe „Dla Bohaterów naszego Ż”.

Grupa  Żywiec jako  pierwsza  w  branży  podjęła  się także odebrania  niesprzedanego  piwa. Łącznie od  lokali  gastronomicznych,  które  musiały  wstrzymać  działalność  ze  względu  na pandemię, odebrano 35 tys. kegów o wartości 6 mln zł. Firma przygotowała również specjalny program  wsparcia  dla  dostawców,  który  pozwalał na  otrzymanie  środków  finansowych  w krótkim czasie oraz szereg innych korzyści, a także wsparła rolników i producentów jęczmienia, dokonując dodatkowych zakupów o wartości 5 mln zł

Dzięki specjalnej instalacji do produkcji piwa bezalkoholowego w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu,  w  pierwszych  tygodniach  mieszkańcy  tego  miasta  otrzymali  darmowe  płyny do dezynfekcji. W miejscowościach, w których działają browary firmy, dokonano też specjalnej zbiórki  butelek  zwrotnych.  Za  każdą spośród 40  tys.  zebranych  butelek Grupa  Żywiec przekazała środki finansowe na  zakup posiłków dla lekarzy. W sumie trafiło do nich 1560 posiłków, których zakup wsparł także lokalne restauracje.

Pandemia  COVID-19 pokazała także, jak dużym wyzwaniem w dłuższej perspektywie jest kryzys  klimatyczny. W opublikowanym raporcie Grupa Żywiec podsumowuje główne ryzyka klimatyczne, które mają wpływ na spółkę oraz działania, które podejmuje na rzecz środowiska. W  ubiegłym  roku  marka  Żywiec  rozpoczęła  kampanię  Wielka  Zwrotka  Ż,  która  promuje oddawanie butelek zwrotnych jako najbardziej przyjaznego dla środowiska opakowania. Aby podkreślić ten aspekt, Żywiec odwrócił nazwę marki na etykiecie i zaangażował do kampanii Monikę Brodkę, Marcina Dorocińskiego oraz Macieja Musiała. Konsumenci, którzy chcą oddać butelkę zwrotną nie muszą też pamiętać o paragonie – dzięki akcji „Daj butelce drugie życie” mogą oddać ją w blisko 7 tys. sklepów na terenie całej Polski.

– Oprócz promowania opakowań zwrotnych dbamy też o to, żeby nasze piwo powstawało w sposób przyjazny dla środowiska. Marka Specjal powstaje już w całości ze słodu jęczmiennego uprawnianego  w  sposób  zrównoważony. Niemal  cała  energia  elektryczna,  którą wykorzystujemy do warzenia piwa pochodzi ze źródeł odnawialnych. W ubiegłym roku po raz kolejny ograniczyliśmy zużycie wody w produkcji piwa, a także rozpoczęliśmy test ciężarówek zasilanych LNG, dzięki czemu ograniczamy emisję CO2 oraz pyłów do atmosfery – mówi Kamil Mirowski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żywiec.

Raport Grupy Żywiec za rok 2020 jest pierwszym sprawozdaniem wśród producentów piwa na polskim  rynku podsumowującym rok 2020 i dotyczącym kwestii ESG (environmental,  social i governance), która obejmujedbałość o środowisko, kwestie społeczne i sposób prowadzenia biznesu – główne kryteria zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także