12.11.2019 / 09:56
StoryEditor

Alibaba w godzinę wygenerował sprzedaż taką, jak Biedronka przez cały rok

Daniel Zhang z Alibaby podczas chińskiego Dnia Singla, 2018 r. (fot. materiały prasowe, Alibaba)
W ciągu zaledwie jednej godziny za pośrednictwem platformy Alibaba sprzedano towary za 13 mld dolarów, czyli około 50,5 mld zł. To niemal dokładnie tyle, ile w całym 2018 r. wyniosły przychody właściciela sieci Biedronka, spółki Jeronimo Martins Polska (51,04 mld zł).

Sukces sprzedażowy Alibaby miał miejsce oczywiście 11 listopada, w trakcie największego szału zakupowego na świecie, czyli chińskiego Dnia Singla. Alibaba tradycyjnie już organi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.07.2025 / 09:49
StoryEditor
Co dalej z zakazem jednorazowych e-papierosów? Poszczególne resorty mają szereg wątpliwości. Problem z definicjami
Jednorazowe e-papierosy (fot. Shutterstock)

Ministerstwo Zdrowia opublikowało projekt ustawy o zakazie sprzedaży jednorazowych e-papierosów. Inne resorty oraz Rządowe Centrum Legislacji przesłały swoje uwagi. Jest ich całkiem sporo.

O sprawie pisze portal politykazdrowotna.com, który przypomina, że resort zdrowia powołuje się na wysoki wzrost popularności tych używek zwłaszcza u młodych ludzi, co może negat...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.07.2025 / 12:46
StoryEditor
Dyskonty Action z mocnym wzrostem sprzedaży! Sieć przebiła w Polsce symboliczną barierę
Na zdj. dyskont Action (fot. Konrad Kaszuba/wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć dyskontów niespożywczych Action zamknęła pierwsze półrocze 2025 r. z przychodami netto rzędu 7,3 mld euro. Oznacza to wzrost aż o 17,9 proc. względem analogicznego okresu ub.r. A jak wypadła sprzedaż porównywalna (like-for-like)?

Action podaje, że wskaźnik sprzedaży porównywalnej w omawianym okresie wyniósł +6,8 proc. W trakcie pierwszego półrocza sieć urosła o 125 nowych sklepów, dzięki czemu łącznie Ac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. lipiec 2025 20:28