REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)
Na zdj. hipermarket Auchan w Łomiankach po remodelingu

Na zdj. hipermarket Auchan w Łomiankach po remodelingu (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Grupa Auchan pokazała w jakim kierunku chce zmieniać swoje hipermarkety na polskim rynku. Firma właśnie zakończyła remodeling swojego hipermarketu w Łomiankach. Po zmianach w sklepie jest bardziej cyfrowo, wygodniej, jaśniej i bardziej przyjaźnie, pojawiło się także kilka nowości, których nie mają jeszcze konkurenci.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień-październik 2018

Wygląd hipermarketu Auchan w Galerii Łomianki jest spójny z rozwiązaniami testowanymi przez francuską grupę w mniejszych formatach, takich jak Moje Auchan i Auchan Supermarket. W sklepie zastosowano podobną identyfikację wizualną, kolorystykę, identyczne szyldy informujące o lokalizacji poszczególnych działów. Wdrożenie tych elementów w hipermarkecie można odebrać jako sygnał, że testy rozwiązań w mniejszych konceptach wypadły pomyślnie. To także dowód na to, że w ramach strategii ujednolicania szyldów przez Grupę Auchan (spodziewana likwidacja brandu Simply Market), upodabniane do siebie będą nie tylko szyldy sklepów, ale również wnętrza placówek.

Najdalej w przyszłym roku sieć ok. 30 Simply Marketów powinna już korzystać z siły marki Auchan. Po tym jak francuski operator dostosował koncepty sklepów convenience i supermarketu do specyfiki rynku i nowych oczekiwań klientów, przyszła kolej na hipermarkety, które bardzo potrzebują odświeżenia i nowego spojrzenia na handel w największych formatach. Auchan w ostatnich latach w obszarze hipermarketów skupiało się głównie na kosztownej i skomplikowanej integracji sklepów Real (przejętych od Grupy Metro), a nie na inwestycjach w wygląd sklepów. Teraz nacisk w dużym formacie położony został na nadgonienie konkurencji, która w ostatnich latach zmodernizowała własne hipermarkety i pod względem wyglądu sklepów odskoczyła Francuzom.

Zmiany w hipermarketach Auchan w Polsce są znakiem czasu. Sklepy sieci od lat nie zmieniały wyglądu, tradycyjnie kojarzone były z prostotą. Brakowało w nich czytelnej nawigacji, żywych kolorów, elementów displayowych, nowinek technologicznych. Pod tym względem Auchan określane bywało nawet "hipermarketem dyskontowym". To właśnie dzięki tej prostocie hipermarketów, skupianiu się na core businessie, walce o marże w każdym możliwym miejscu, Auchan mogło oferować klientom najniższe w Polsce ceny. Jednak od niedawna w firmie powoli przestawiane są akcenty - coraz większy nacisk kładzie się na poprawę doświadczenia zakupowego klientów, walkę o to by zakupy w hipermarkecie mogły być przyjemnością, a nie obowiązkiem. Niska cena wciąż pozostała ważna, ale wzrosło znaczenie innych elementów.

Hipermarket w Łomiankach, chociaż nie tak zaawansowany jak nowe sklepy sieci Auchan we Francji w tym formacie, pokazuje, że operator odrobił lekcję z ostatnich lat i proponuje klientom znacznie lepsze doznania i komfort zakupów. Mimo że półki w Auchan – jak to w Auchan – przytłaczają swoją wysokością i szeroką ofertą, widać, że operator bardzo mocno pracuje nad asortymentem i jego ekspozycją. Wszystkie działy zyskały nową wizualizację i nazwę. Szczególnie dotyczy to kategorii produktów świeżych, w obrębie których wydzielone są m.in.: Mój Targ Rybny, Mój Targ Lokalny, Mój Targ Smaków, Mój Targ Mięs, Moja Piekarnia, czy Moja Cukiernia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 23

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (9)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Kaloryfer 9 miesiąc temuocena: 100% 

    Zastanówcie się ile te dekoracje kosztują jedne rozwalaja nowe zakładają na wszystkich sklepach remonty i poprawki po remontach bez żadnych odbiorów i nadzoru byle wydać przed końcem roku kasę i jak zawsze wykazać straty bo my mamy pracować za miskę ryżu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Artur87 8 5 miesięcy temuocena: 67% 

    Super pomysł z tym interaktywnym sommelierem! Dzięki temu znalazłem wino dla mojej drugiej połówki :) Szkoda, że jest to tylko w tym jednym sklepie. Taki sommelier przydałby się też na piwach :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~glinka 7 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Reklama,wygląd sklepów,cyfryzacja a z tyłu sytuacji,wózki starsze od dinozaurów komputery z epoki kamienia łupanego,systemy sprzed epoki świetlnej. Do tego pracownicy z głodowymi wypłatami. Ale Francuzi się cieszą i ich polscy odpowiednich. Za chwilę Polaków tu nie będzie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~gdanski 6 5 miesięcy temuocena: 100% 

    W końcu coś zmieniają!!! tylko z ich tempem nim wszystkie hipermarkety się zmienią potrwa to kolejne od 2 do 5 lat i wtedy zobaczą, że znowu są w tyle za konkurencją. U nich zmiany są błyskawicznie przeprowadzane w ciągu 6 miesięcy do roku.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Colombier12 5 5 miesięcy temuocena: 80% 

    Siermięga na maksa. Wręcz dramat! Carrefour odskoczył im o lata świetlne! Przejęcie Reala jeszcze długo będzie się odbijać czkawką...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Znanyczlowiek 4 5 miesięcy temuocena: 44% 

    Skopiowali wystrój z Leclerca i Tesco. Wyglądają teraz jak zwykły sklep. Więc gdzie ta rewolucja?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~robin66 3 5 miesięcy temuocena: 77% 

    Pudrowanie TRUPA! Głodowe pensje i zakompleksiony zarząd. Pseudointelektualiści z gigantycznymi pensjami! Ciekawe czy pan szef przeżyłby choć tydzień za głodową pensję kasjera???

    oceń komentarz
  • ~Kasjer 2 5 miesięcy temuocena: 80% 

    To prawda.. kasę na reklamę to mają. A w takim bistro stoi kasjerka SAMA. Jako kasjerka powinna jedynie nabijać na kasę towary, a ona je przygotowuje, sprząta..

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Auchan 1 5 miesięcy temuocena: 92% 

    Czemu nie ma nigdy mowy o marnych zarobkach w tym markecie tyle pieniędzy wykładają na zmiany wyglądu sklepu a od zaplecza cyrk

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony