REKLAMAHELIO - Baner Główny - Popcorn (18-24.02.2019)

(materiały własne)

Od kilku miesięcy firma Auchan Retail Polska realizuje potężny plan rewitalizacji i transformacji oferty produktów pod marką własną. Zmienia się ich szata graficzna - z opakowań znika logo podniesionego kciuka. Natomiast składy produktów są modyfikowane pod kątem czystszych etykiet i lepszych walorów zdrowotnych.

REKLAMAMAGO - belka w artykułach - luty-marzec 2019

Już jesienią zeszłego roku można było zauważyć na półkach sklepów Auchan w Polsce istotne zmiany w strategii firmy w obszarze produktów private label. Wcześniej, bo na początku 2018 r. portal wiadomoscihandlowe.pl pisał, że Auchan rozwija w Polsce ofertę produktów premium.

Zmiany w polskich sklepach to pokłosie szerszej transformacji asortymentowej przeprowadzanej w ramach całej Grupy Auchan. Przypomnijmy, że pod koniec 2017 r. francuski operator zaprezentował dostawcom nową koncepcję oznakowania produktów private label. Firma wprowadziła trzy nowe oznaczenia wykorzystujące motyw rudzika, czyli ptaka z znanego z logo Auchan, którego sylwetka została wpisana w okrąg. Nowe logo występuje w trzech kolorach, które oznaczają segment jakościowy produktu. Logo w kolorze zielonym, które zastąpi wkrótce znak podniesionego kciuka identyfikuje produkty z półki ekonomicznej, kolorem czerwonym są oznaczone tzw. towary bazowe (półka średnia), zaś logo w kolorach złotym i czarnym oznaczone są produkty premium.

- Produkty z zielonym rudzikiem spełniają podstawowe codzienne potrzeby, są to np. czekolada czarna czy mleczna, zaś wyroby z czerwonym rudzikiem zapewniają klientom wartość dodaną, mogą to być np. czekolady z orzechami. Natomiast artykuły ze złotym rudzikiem są produktami dla osób szukających czegoś więcej, np. produkty dla smakosza lub egzotyczne, czekolada z specjalnego pochodzenia – wylicza Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR Auchan Polska.

Auchan zapowiada, że nowa oferta obejmie 7000 SKU i każdego roku będzie wprowadzanych ok. 20 proc. produktów z odświeżonym opakowaniem i nowym logo.

Obecnie transformacja asortymentu pod marką własną jest już mocno zaawansowana. - Proces "odświeżenia" oferty marki własnej wynika z nowej wizji Auchan, na podstawie której chcemy zmienić życie codzienne naszych klientów. Chcemy im zaoferować więcej zdrowia, bardziej lokalne podejście, lepszą jakość, większą siłę nabywczą poprzez ambitną politykę cenową i więcej pasji produktowej – wyjaśnia dyrektor ds. komunikacji i CSR Auchan Polska.

Jak podkreśla przedstawicielka sieci Auchan, zmiana gamy marki własnej nie ogranicza się do zmiany opakowania. - Rozpoczęliśmy proces stawiania coraz wyższych wymagań naszym produktom. Dotyczy to zarówno składów, czyli jakości składników, eliminacji składników niepożądanych, ograniczenia poziomu cukru, soli, tłuszczów utwardzonych itp., ale także konstrukcji opakowań, ich grafiki, czy też potrzebom specjalnym. Ten proces jest gruntowny i wymaga dużo zaangażowania wszystkich ekip, natomiast chcemy to skończyć do końca przyszłego roku – tłumaczy Dorota Patejko.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony