REKLAMAKongres Rynku FMCG 2019 - Baner Główny (maj 2019)
Supermarket sieci Biedronka w Warszawie

Supermarket sieci Biedronka w Warszawie (materiały własne)

W 2019 r. Biedronka doda do sieci około 110 sklepów (netto), w tym 50 sklepów w mniejszym formacie i 60 w klasycznym formacie. Prowadzone już od dłuższego czasu testy wypadły satysfakcjonująco, a władze sieci podkreślają, że osiągnięte przez nie obroty były sukcesem, a tym samym projekt będzie rozwijany.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Spółka Jeronimo Martins nie poinformowała jakiej powierzchni będą miały placówki w mniejszym formacie, wiadomo jednak, że średnia powierzchnia sklepu Biedronka to trochę ponad 700 mkw., a w ramach sieci działają zarówno duże placówki o powierzchni ok. 1000 mkw., jak i placówki o powierzchni 300 - 400 mkw.

Świetnym przykładem nowego konceptu sklepu Biedronki jest otwarty jesienią ub. roku punkt przy placu Konesera 9, w Centrum Praskim Koneser, powstałym na terenie dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek. Działająca tam placówka ma 340 mkw. powierzchni i jest przykładem wygodnego dyskontu proximity, z wyselekcjonowaną ofertą. Można domyślać się, że tego typu placówki będą przeznaczone głównie na rynki wielkomiejskie, gdzie trudno jest o duże powierzchnie. Małe sklepy pozwalają wejść w nietypowe lokalizacje w centrach miast lub otwierać sklepy na nowo powstających osiedlach, a tym samym być jeszcze bliżej klientów.

W sumie w 2019 r. Jeronimo Martins planuje zainwestować 700-750 mln euro m. in. w rozbudowę sieci Biedronka, Hebe, Pingo Doce i Ara. Fundusze zostaną przeznaczone także na poprawę już istniejących sklepów, a także poprawę infrastruktury operacyjnej i logistycznej. W tym roku portugalski operator chce uruchomić 100 placówek handlowych, ale sieci ma przybyć jedynie 60 punktów netto. To oznacza, że zostanie zamkniętych ok 40 placówek. Jeronimo Martins planuje powiększyć w tym roku sieć Biedronki o 60 placówek netto.

W 2018 r. nakłady inwestycyjne grupy Jronimo Martins wyniosły 658 mln euro, z czego na rozwój sieci Biedronki przeznaczono 372 mln euro. W 2018 roku Biedronka otworzyła 122 sklepy. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 77 sklepów i liczyła na koniec 2018 roku 2900 placówek. W ub. roku grupa zmodernizowała 230 sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~fan Mazgaja 2 2 miesiące temu

    to już wiadomo kto będzie bankrutował za rok czy 2.. Właściciele żabek współczuję Wam ale padniecie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Hehehe 1 2 miesiące temuocena: 75% 

    Zgaduje, że niedługo w prawie każdym wiekszym mieście na dworcu będzie jakaś mini Biedronka (a pewnie też i obok żabka) i się skończy wycie totalniakow w związku z wolnymi niedzielami...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony