REKLAMAKongres Mięsny 2018 - baner główny
Na zdj. Digital Wall w pierwszym w Polsce sklepie Carrefour Pro

Na zdj. Digital Wall w pierwszym w Polsce sklepie Carrefour Pro (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W warszawskiej Promenadzie uruchomiony został w środę 13 grudnia pierwszy w Polsce sklep Carrefour Pro. To nowy koncept francuskiej sieci, mocno zdigitalizowany, stawiający na łączenie doświadczeń offline i online, a przy okazji pokazujący nowe podejście Carrefoura do gastronomii. Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl odwiedziła sklep w pierwszym dniu jego funkcjonowania.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

- Przekonasz się, że to najbardziej przemyślany i jeden z najnowocześniejszych hipermarketów Carrefour - tłumaczy Paweł Michałowski, dyrektor sklepu, cytowany w ulotkach wręczanych klientom. - Zadbaliśmy o nowinki technologiczne, dzięki którym zakupy będą zawsze przyjemne i udane - napisano w materiałach.

Bez kas przy wejściu

Nowy Carrefour zaskakuje już przy wejściu - próżno bowiem szukać w tym miejscu stoisk kasowych. Umieszczono je na przeciwległym końcu (wewnątrz) sklepu. Carrefour zainstalował siedem regularnych kas oraz tyle samo kas bezobsługowych w wydzielonej strefie zaraz obok.

Przeniesienie stoisk kasowych na drugi koniec sklepu to rozwiązanie dotychczas niespotykane w naszym kraju w przypadku placówek ogólnospożywczych, wykorzystywane natomiast z powodzeniem np. w sklepach z ubraniami. Nie sposób przewidzieć, jak pomysł ten zostanie odebrany przez klientów sklepu. W dniu otwarcia wydawali się takim rozwiązaniem zaintrygowani, ale zarazem lekko zdezorientowani.

Co prawda pracownicy sklepu starają się sprawnie kierować ruchem, jednak na ten moment brakuje elementów nawigacyjnych na podłodze czy ścianach, które podpowiadałyby, że po odejściu od kasy należy przejść ponownie przez cały sklep. Byliśmy świadkami niezręcznych sytuacji, gdy klienci próbowali wychodzić ze sklepu przez tylne drzwi (za kasami) zarezerwowane dla pracowników. Nietypowy układ wywoływał również zamieszanie wzdłuż głównych alejek supermarketu - klienci wracający z zakupami do wyjścia generowali dodatkowy ruch. Można się spodziewać, że z czasem takie sytuacje staną się rzadkością, gdy klienci przyzwyczają się już do nowego sposobu robienia zakupów.

Umieszczenie kas na wewnętrznym krańcu sklepu to tylko jedna z fundamentalnych zmian wdrożonych w koncepcie Carrefour Pro. Druga to wstawienie na samym środku sali sprzedaży Wyspy Smaków - oddzielnego, sporej wielkości konceptu gastronomicznego. To nie mały kącik bistro, lecz pełnoprawny punkt z posiłkami przygotowywanymi na miejscu i z szefem kuchni. Do godziny 11 można w nim korzystać z oferty śniadaniowej, a następnie z obiadowej. Dania główne (mięsne, rybne i wegetariańskie) rotowane będą codziennie. Ofertę restauracyjną uzupełniają sałatki, kanapki, tapas, ciasta, lody, napoje (w tym napoje gorące) i alkohol.

Z półek na talerz

- Czujesz głód podczas zakupów? Restauracja Wyspa Smaków, usytuowana na terenie sklepu, otwarta będzie dla kupujących, a także pracowników centrum handlowego, okolicznych biur oraz wszystkich, którzy chcą smacznie zjeść. Znajdziesz tutaj nie tylko wiele pysznych propozycji, lecz także będziesz mieć okazję, by miło spędzić czas - czytamy w ulotce Carrefoura.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 31

  • 22
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Poirytowana 1 miesiąc temuocena: 67% 

    No nieźle. Wszystko ładne nowoczesne! Pracowałam kiedyś w Carrefour Olsztyn widzial któryś z wyżej postawionych dyrektorów jak tam wyglądają kasy albo wagi na warzywach, wędlinach albo piekarni. Stan tamtego sprzętu wola o samozniszczenie, wieczne problemy z guzikami , etykietami. Ale co tam galerie wyremontowano kupiono nowe lodówki A pracownicy niech dalej się męczą, chociaż słyszałam że i tak ich brakuje.

    oceń komentarz
do góry strony
"