REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

12 listopada 2019, 20:36

Tesco Extra, Łódź, ul. Pojezierska

Tesco Extra, Łódź, ul. Pojezierska (fot. Konrad Kaszuba)

Portal Retail Wire przyjrzał się najważniejszym tendencjom, które mogą najmocniej oddziaływać na światowy handel w 2020 roku.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Jak podkreślają autorzy, rok 2019 był z pewnością interesujący dla handlu detalicznego. Branża jest na etapie ogromnej transformacji i wciąż uczy się, jak zachować równowagę między sprzedażą online a sprzedażą tradycyjną. W przyszłym roku można spodziewać się jeszcze silniejszego wpływu na rynek rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji oraz Internetu rzeczy.

Otwarte relacje

Kluczowe będzie zbudowanie ekosystemów, sieci powiązań opartych na nowych kanałach sprzedaży, które zaoferują oprócz produktów, także wiele usług dodatkowych. Kluczowa będzie też szeroka współpraca między partnerami biznesowymi, pracownikami oraz konsumentami w celu dostarczenia wszystkim odpowiedniego poziomu zadowolenia oraz wartości.

Sieci wsparcia

Eksperci przekonują, że detaliści nadal będą wdrażać rozwiązania z zakresu IoT, ale co najważniejsze, zaczną zdawać sobie sprawę, że ich projekty wymagają połączenia. Łącząc inicjatywy będą korzystać z „efektu sieci”, który stworzy pole dla kolejnych innowacji.

IT

Po latach niedoceniania i krytycznego podejścia wobec technologii informatycznych w tworzeniu nowych modeli biznesowych, rozwiązania IT będzie odgrywać bardzo istotną rolę. Wiodąca rola technologii spowoduje wprowadzanie innowacji w niemal w każdym aspekcie firmy poprzez specjalne zespoły IT.

Ekowojownicy

Odpowiedzialność za środowisko stanie się wyróżnikiem detalistów. Większy nacisk kładziony na tę kwestię powoduje, że detaliści będą częściej wykorzystywać rozwiązania IoT i AI, aby rozwiązać  problemy związane z łańcuchem dostaw oraz poprawą widoczności danych w celu zrozumienia i wyeliminowania opóźnień, które mają negatywny wpływ na środowisko.

Zacierające się linie podziału

Zacieranie się linii między kanałami sprzedaży będzie kontynuowane. Producenci żywności będą starali się unikać korzystania z tradycyjnego detalu. Na popularności zyska model biznesowy zakładający zaspokajanie potrzeb konsumentów przy jak najmniejszej liczbie pośredników.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony