25.06.2013 / 23:24
StoryEditor

Czy kończy się epoka klasycznych hipermarketów?

()
Od ponad roku wykres obrazujący sprzedaż w hipermarketach wygląda jak równia pochyła. W I kwartale br. obroty handlowych gigantów zmniejszyły się prawie o 5 proc., a kolejny kwartał będzie jeszcze gorszy, bo w niektórych tygodniach sprzedaż była aż o jedną piątą niższa niż w analogicznym okresie ub.r. Jaka przyszłość czeka hipermarkety i jak w kontekście trudnej sytuacji rynkowej należy postrzegać szeroko reklamowaną kampanię obniżek cen w Tesco?


ZA


Z hipermarketami rzeczywiście nie jest najlepiej, na co wyraźnie wskazuje ostatnia kampania Tesco „Ciach”. To typowo wizerunkowe działanie pokazuje zdesperowanie wielkich s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 16:09
StoryEditor
Polacy kupują w sklepach coraz więcej na promocji. Inflacja nauczyła konsumentów chłodnej kalkulacji
Polacy coraz cześciej korzystają z promocji. C ostoi za tą zmianą? (fot. Shutterstock)

Polski konsument przeszedł w ostatnich latach cichą, ale znaczącą transformację. Zamiast spontanicznego wkładania produktów do koszyka, coraz częściej planuje, porównuje i liczy każdy grosz. W świecie rosnących cen i spadającej konsumpcji Polacy nauczyli się nowych zasad gry. Jak zmieniły się nasze nawyki zakupowe i co mówią o tym liczby?

Z danych rynkowych za okres do sierpnia 2025 roku (MAT 8 2025) wynika jasno: Polacy wydają więcej, ale kupują mniej. Wartość rynku FMCG wzrosła o 7 proc., lecz niemal wyłącznie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 12:55
StoryEditor
Tarczyński rezygnuje z emisji akcji. Skąd król kabanosów weźmie pieniądze na inwestycje?
Tarczyński rezygnuje z emisji akcji. Skąd król kabanosów weźmie pieniądze na inwestycje? (fot. wiadomoscihandlowe.pl + materiały prasowe)

Spółka Tarczyński, polski potentat w produkcji kabanosów, rezygnuje z przeprowadzenia oferty publicznej akcji. I to pomimo pełnego pokrycia księgi popytu. Z czego wynika ta decyzja? W jaki sposób producent zamierza zdobyć środki na inwestycje

W artykule przeczytasz:

  • Tarczyński planował emisję 2 mln akcji
  • Dlaczego spółka Tarczyński zrezygnowała z nowej emisji akcji?
  • Na co Grupa Tarczyński miała przeznaczyć fundusze z emisji akcji?
  • Skąd Grupa Tarczyński pozyska środki na inwestycje?

Tarczyński planował emisję 2 mln akcji

Na 22 października spółka Tarczyński zaplanowała zakończenie procesu budowy księgi popytu (book-building) na 2 mln nowo emitowanych akcji zwykłych serii G. Emisję prowadzono w trybie subskrypcji prywatnej, bez obowiązku sporządzania i zatwierdzania prospektu emisyjnego. W procesie book-buildingu mogli uczestniczyć inwestorzy kwalifikowani oraz ci, którzy obejmą akcje o wartości co najmniej 100 tys. euro.

Jednak 23 października zarząd firmy poinformował, że spółka odstępuje od przeprowadzenia oferty publicznej akcji. Dlaczego?

Dlaczego spółka Tarczyński zrezygnowała z nowej emisji akcji?

Zarząd przedsiębiorstwa wskazuje, że podjął taką decyzję ze względu na nieuzyskanie w procesie budowy księgi popytu satysfakcjonującej proponowanej ceny emisyjnej akcji. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 72% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2025 21:13