REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. Pixabay)

Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15 proc. rynku artykułów kosmetycznych.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Sprzedaż internetowa od kilku lat zachowuje najwyższe dynamiki wzrostu wśród wszystkich kanałów rynku artykułów kosmetycznych, co w najbliższych latach nie ulegnie zmianie. W kolejnych latach kanał ten będzie rósł ponad trzykrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny, średniorocznie wzrastając o 9,5 proc. w latach 2020-2025 – wynika z raportu PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”.

W 2019 roku sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11 proc. udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16 proc. w 2025 roku.

Na wysoki wzrost dynamiki kanału internetowego ma wpływ obecność wszystkich największych graczy w kanale online, czy też wzrost popularności sklepów już działających. W 2019 roku sklep internetowy uruchomił ostatni z największych graczy na rynku – Hebe. Rośnie również popularność sklepów internetowych innych największych sieci w Polsce. Przykładem jest Rossmann, który w jednym z okresów promocyjnych sieci zawiesił możliwość bezpłatnego odbioru zamówień w sklepach stacjonarnych ze względu na nie nadążanie z ich realizacją.

Również na wzrost dynamiki kanału mają wpływ wciąż nowi gracze pojawiający się na rynku (m.in. Flaconi), czy rozszerzanie oferty artykułów kosmetycznych przez firmy spoza tego rynku, jak Zalando, które w ostatnim roku mocno rozszerzyło ofertę beauty.

Zdecydowanym liderem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce jest sieć Rossmann – z prawie 1/4 udziału w całym rynku. Na koniec 2019 roku sieć posiadała blisko 1 400 drogerii w całej Polsce. Kolejnym graczem według udziału w rynku jest sieć dyskontów spożywczych Biedronka. Firma ta nie specjalizuje się w artykułach kosmetycznych, ale ze względu na dużą sieć sprzedaży nawet skromna oferta przekłada się na znaczące przychody w kategorii.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony