REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
Frisco poszerzyło ofertę o kosmetyki Kontigo

Frisco poszerzyło ofertę o kosmetyki Kontigo (fot. Frisco.pl)

Skupienie 100 proc. udziałów we Frisco.pl przez Grupę Eurocash, które dokonało się pod koniec minionego roku, otwiera nowy etap współpracy handlowego giganta z internetową platformą. Widać to już w ofercie Frisco.pl, która poszerzona została m.in. o kosmetyki rozwijanej przez Eurocash kosmetycznej sieci Kontigo.

REKLAMA

Pierwsze produkty marki Kontigo pojawiły się w ofercie Frisco.pl 20 listopada. - Rozwój kategorii kosmetyków jest wpisany w strategię naszych działań. Chcemy stać się wygodną alternatywą dla dużych sieci handlowych, zatem systematycznie poszerzamy asortyment, aby umożliwić naszym klientom dokonanie kompleksowych zakupów do domu - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Palec, prezes Frisco.pl. Uzupełnienie oferty e-sklepu o kosmetyki to środek do zwiększenia średniej wartości koszyka zakupowego klientów.

Z szacunków Frisco wynika, że wśród klientów platformy dominują kobiety w wieku 25-45 lat. Jest to zatem grupa docelowa, która może być zainteresowana ofertą kosmetyczną Kontigo. Jedną z marek sieci wprowadzoną do asortymentu Frisco jest Biolove, czyli linia kosmetyków do pielęgnacji ciała, stworzona z naturalnych składników.

- Wierzymy, że te produkty spotkają się ze szczególnym zainteresowaniem naszych klientów. Spożywcze produkty z kategorii bio znajdują się już w co drugim koszyku na Frisco.pl, co pokazuje, że nasi klienci zwracają uwagę na skład produktów, które kupują - podkreśla Jacek Palec.

Szef Frisco dopytywany o to, czy w e-sklepie pojawią się także marki własne innych sieci handlowych działających w ramach Grupy Eurocash (m.in. Delikatesy Centrum, Lewiatan, Groszek), odpowiada, że na chwilę obecną nie ma takich planów.

- Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie produktów Kontigo, ponieważ ich oferta jest zbieżna z przyjętą strategią Frisco.pl. Kosmetyki są kategorią, którą chcemy systematycznie rozwijać. To także kategoria, która nadal jest niedoreprezentowana w naszym sklepie - dodaje Jacek Palec.

Wytypowanie i wdrożenie kolejnych synergii pomiędzy biznesem Eurocashu a działalnością Frisco.pl wydaje się jedynie kwestią czasu. Już gdy Eurocash zostawał mniejszościowym udziałowcem Frisco pod koniec 2014 r. pojawiły się spekulacje, że prędzej czy później zamówienia internetowe odbierać będzie można w stacjonarnych sklepach powiązanych z Eurocashem. Usługa w takim modelu nie została jednak do dziś wdrożona. Być może jednak skupienie 100 proc. akcji Frisco w rękach Eurocashu (po odkupieniu od funduszu MCI) okaże się krokiem, po którym nastąpi przynajmniej przetestowanie tego rodzaju rozwiązań.

Jacek Palec na pytanie portalu wiadomoscihandlowe.pl o to, czy sklepy "eurocashowe" będą wykorzystywane jako punkty odbioru zamówień z Frisco.pl, odpowiada wymijająco. - Frisco, będąc pure-playerem, pasuje do klasycznego gracza retailowego, uzupełniając model jego działania i budując ekosystem omnikanałowy w pełnym wydaniu. Jest to model trudny, ale bardzo pojemny z uwagi na przyszłe synergie zarówno z firmami stricte handlowymi, jak również z graczami typowo internetowymi, którym możemy zaoferować bogate zaplecze logistyczne i operacyjne. Nie przesądziłbym jeszcze, w którym modelu będziemy funkcjonować - zaznacza prezes Frisco.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony