REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)

(Wiadomości Handlowe)

Handel w Europie ewoluuje i choć w wielu krajach kierunki zmian są podobne, w każdym wygląda to nieco inaczej. Zapytaliśmy ekspertów firmy Modern-Expo o to, jakie trendy kształtują handel w ich krajach oraz jakie są perspektywy dalszego rozwoju.

Sztuczna inteligencja zacznie odgrywać większą rolę

Ostatnie lata były na swój sposób przełomowe. Tempo zmian, które następują zarówno w przyzwyczajeniach konsumentów, jak i dostępnych technologiach, sprawia, że detaliści stoją przed nie lada wyzwaniem, żeby nadążyć za oczekiwaniami rynku. Zmiany następują zarówno po stronie dominujących formatów – rozwija się kanał dyskontów i sklepów convenience, jak i oczekiwań klientów. Konsument, przychodząc do sklepu, oczekuje, że zostanie obsłużony w sposób wyjątkowy i spersonalizowany. Wielu projektom, które w ostatnim czasie realizowaliśmy dla naszych klientów, przyświecał właśnie taki cel.

W dalszym ciągu coraz intensywniej będą się ze sobą mieszać kanały online i offline. Teraz sklepy stają się swoistego rodzaju showroomami, które pozwalają klientowi dokładnie obejrzeć produkt, a potem wybrać, gdzie chce go kupić – czy w sklepie stacjonarnym, czy poprzez sklep internetowy z dostawą do domu. Wielu producentów, w tym również Modern­‑Expo, ma już w swojej ofercie rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, rozpoznawanie obrazu czy poszerzoną rzeczywistość. Te technologie zaczną pojawiać się na rynku już niebawem na szerszą skalę.

W przyszłym roku z punktu widzenia detalu największym wydarzeniem na rynku będą odbywające się co trzy lata targi EuroShop. Każdy liczący się dostawca rozwiązań dla tej branży będzie chciał zaprezentować nowości związane z poprawą tzw. „customer experience” i jestem pewien, że możemy oczekiwać prawdziwego wysypu niespotykanych dotąd rozwiązań.

Piotr Kraśnicki,  członek zarządu, dyrektor handlowy Modern Expo SA
 

Najbliższe lata przyniosą wysyp nowych formatów

Wyniki największych graczy na rynku nie były ostatnio zbyt dobre. We wrześniu 2019 roku Carrefour odnotował spadek obrotów o 0,5%, Leader Price o 0,4%, natomiast Auchan i Geant o 0,2%. To statystyki, które potwierdzają rozczarowujące dane z poprzednich miesięcy i lat. Z drugiej jednak strony rosną takie sieci jak Intermarché (o 0,3%) czy Lidl (0,2%). Wydaje się, że ten kryzys jest jednym z etapów rozwoju, który prowadzi do nowej ery w tworzeniu konceptów sklepowych.

Takie grupy jak Muszkieterowie lub E.Leclerc starają się wygrać wyścig innowacji i odpowiedzieć na trendy, aby odzyskać serca konsumentów. Intermarché kilka tygodni temu uruchomiło swój nowy koncept sklepowy FabMag. Najważniejsza jest tam świeża żywność. Nowa przestrzeń nazwana „En Cusine” oferuje posiłki na wynos, przygotowywane na miejscu. Intermarché daje również pierwszeństwo produktom organicznym oraz lokalnej żywności. Również sieć Netto dokonała transformacji i wniosła nieco nowoczesności do swoich sklepów.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony