REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 31.08.2019)
Jeśli potrzebujesz pełnowartościowego auta do pracy, którym podróżuje się komfortowo, jak osobówką – Fiat Doblo jest dobrym wyborem.
REKLAMA

Wprowadzona w ubiegłym roku czwarta generacja Doblo to samochód, który może obsługiwać sklep spożywczy, a nawet niewielką sieć. To przede wszystkim zasługa funkcjonalnej i obszernej – jak na ten segment – przestrzeni bagażowej (1t ładowności, 5 m³ pojemności, 3,4 m długości). Z kolei regularny kształt ładowni, niski próg oraz praktyczne, otwierane na 180° tylne drzwi i boczne drzwi przesuwne – to wszystko sprawia, że Doblo jest wygodny w załadunku i rozładunku towaru.

Wygoda i łatwość obsługi

Wnętrze nowego Doblo zyskało na estetyce w stosunku do poprzedniej wersji. Widać, że producent dąży do tego, by kierowca dobrze się czuł w dostawczym Fiacie. Ten efekt udało mu się uzyskać, dzięki m.in. dość grubej, oryginalnie wyprofilowanej, wielofunkcyjnej kierownicy, a także bogatej w przyciski desce rozdzielczej. Zresztą cała przestrzeń pasażerska jest wykonana z dobrze spasowanych, porządnych jakościowo materiałów. Jest tu dużo miejsc, gdzie można odłożyć dokumenty lub telefon, bez obawy, że na zakręcie spadną. Na uznanie zasługuje również tunel z trzema gniazdkami do zasilania urządzeń zewnętrznych, głęboka półka pod sufitem, a także przepastny schowek pod siedzeniem pasażera, w którym mieści się mały plecak.



















Jeśli chodzi o fotele, kierowca siedzi wygodnie, choć o trzymaniu bocznym raczej nie ma tu mowy. Mniej komfortowo będą podróżować pasażerowie, siedzący na podwójnym fotelu obok kierowcy. Widoczność, dzięki wielkiej przedniej szybie, jest bardzo dobra. Lusterka boczne też pełnią swoją funkcję bez zarzutu, dlatego cofanie pozbawionym lusterka wstecznego autem jest bezpieczne i wygodne. A dla tych, którzy lubią dojeżdżać blisko do przeszkody, np. pod rampę sklepu, jest do dyspozycji czujnik cofania.

Jazda na poziomie

Nie tylko wystrój wnętrza pozwala poczuć się w Doblo Cargo, jak w osobówce, ale także – a może przede wszystkim – jazda autem. Jednym z najważniejszych elementów, które odróżniają Doblo od konkurencji z segmentu, jest zapewniające komfort tylne zawieszenie – dwuwahaczowe, niezależne.

Do wyboru jest sześć silników turbodiesel: 1.3 MultiJet II (75 i 90 KM), 1.6 Multijet II (100 i 105 KM), 1.6 Multijet II o mocy 90 KM ze zautomatyzowaną skrzynią biegów i 2.0 Multijet II o mocy 135 KM oraz trzy silniki benzynowe: 1.4 o mocy 95 KM, 1.4 TurboJet o mocy 120 KM i 1.4 TurboJet o mocy 120 KM (benzyna/metan).

Mieliśmy do dyspozycji Doblo z silnikiem wysokoprężnym 100 KM. Auto dobrze przyspiesza i – jak na dostawczaka – łatwo się prowadzi, sprawnie pokonując zakręty. Co ważne, mimo swoich rozmiarów jest odporne na boczne podmuchy wiatru. Skrzynia biegów i pedały pracują bez zastrzeżeń. Na czwórce Doblo ma jeszcze przyzwoity zapas mocy, żeby wyprzedzać. Piątka i szóstka to biegi, na których samochód porusza się lekko, oszczędnie, ale o agresywnym manewrach nie ma mowy.

Reasumując, Doblo to samochód o samochód o dużych możliwościach przewozowych, ale pozbawiony zgrzebnego, ciężkiego charakteru, właściwego wielu dostawczakom.



Tekst i zdjęcia

Hubert Wójcik

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony