REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

LOGISTYKA DLA HANDLU

samochody osobowe i dostawcze

 

16 października 2019, 13:41

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowej sieci elektrycznej

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowej sieci elektrycznej

Ford jest pierwszym producentem, który oferuje hybrydowe dostawczaki. Do wyboru są dwa rozwiązania: ładowana ze zwykłego gniazdka elektrycznego hybryda typu Plug-In oraz miękka hybryda.

 

  

REKLAMA

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid do napędzania kół używa wyłącznie zasilanego akumulatorem silnika elektrycznego o mocy 92,9 kW, zaś jednostka spalinowa – litrowy EcoBoost – służy tu tylko do dostarczania prądu. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto może przejechać do 56 km w trybie bezemisyjnym (co pozwala m.in. na wjazd do stref dostępnych dla pojazdów o ultra niskiej emisji), a jego całkowity zasięg to ponad 500 km, przy zużyciu paliwa nieco ponad 3,08 l/100 km. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy, które umożliwiają wybór sposobu i momentu skorzystania z dostępnej w akumulatorze energii.

Wystarczy zwykłe gniazdko

Za pomocą znajdującego się w przednim zderzaku gniazda, Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowego 240-woltowego kontaktu sieci elektrycznej, osiągając pełne naładowanie w ciągu 4,3 godziny. Można też skorzystać z wydajniejszego gniazda AC type-2, co powinno zapewnić pełne naładowanie akumulatorów w 2,7 godziny. Ponadto energia elektryczna jest odzyskiwana przez system ładowania regeneracyjnego, kiedy pojazd zwalnia lub hamuje. Zainstalowany pod podłogą akumulator o pojemności 13,6 kWh nie zmniejszył możliwości przewozowych auta – ładowność to 1130 kg, a przestrzeni ładunkowej ma 6 m3.

Według producenta, samochód może być alternatywnym środkiem transportu dla firm, które myślą o podniesieniu efektywności, a jednocześnie muszą wspierać działania proekologiczne w środowisku miejskim,  zachowując jednocześnie zasięg dostaw, oferowany przez modele z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Pierwsze egzemplarze Transita Custom Plug-In Hybrid odbierane będą pod koniec roku.

Dobry do miasta

Ford oferuje również auta dostawcze napędzane miękką hybrydą (mHEV – Mild Hybrid). W odróżnieniu od napędu zastosowanego w Fordzie Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV), miękkiej hybrydy nie można prowadzić, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Moc silnika elektrycznego jest tu znacznie niższa od mocy silnika spalinowego i pełni on wyłącznie rolę wspomagającą. Współpraca dwóch źródeł napędu (elektrycznego i spalinowego) pozwala zmniejszyć zużycie paliwa dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania i odciążeniu silnika spalinowego przy przyspieszaniu. Mild Hybrid idealnie sprawdza się podczas podróży na krótkich dystansach, szczególnie po mieście i przy niższych prędkościach. 

Lżejszy i bezpieczniejszy

Ford wprowadził ostatnio zmiany w swoim 2-tonowym dostawczaku. Zastosowanie aluminiowej maski pozwoliło zaoszczędzić 5,4 kg, kolejne 15 kg zaoszczędzono dzięki przeprojektowaniu tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła. Z kolei nowa kompozytowa przegroda jest teraz lżejsza o 4,4 kg w porównaniu z tym samym elementem wykonanym ze stali. Łącznie auto „zrzuciło” 80 kg. Ponadto bogatsze wersje wyposażeniowe otrzymały reflektory biksenonowe oraz światła LED do jazdy dziennej. W modelu pojawiły się również liczne systemy wspomagające kierowcę, jak np. system monitorowania martwego pola widzenia w lusterku z funkcją holowania przyczepy, tempomat adaptacyjny (ACC) z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, system utrzymania na wybranym pasie ruchu, asystent parkowania, układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony