REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell

Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell (materiały własne)

- We franczyzie widzimy ogromny potencjał rozwoju w Polsce. Wierzymy, że będzie to skala znacznie większa niż nasza ekspansja organiczna. To rzeczywiście może być istotne przyspieszenie – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell.

REKLAMA

Jak wyglądają plany rozwoju sieci Shell w Polsce? Firma chciała otwierać kilka nowych stacji rocznie. To niewiele w porównaniu z tym co robi konkurencja, np. BP, czy Orlen?

Według naszej strategii, priorytetem na polskim rynku jest przebudowa już działających stacji paliw, i to jest główny obszar inwestycji, na tym się skupiamy. Drugi kierunek rozwoju to oferta franczyzowa, czyli otwieranie kolejnych stacji we współpracy z partnerami zewnętrznymi, np. operatorami niezależnymi.

W zeszłym roku odnowiliśmy naszą ofertę franczyzową, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Obecnie mamy ok. 35 stacji franczyzowych i zapraszamy kolejnych partnerów do współpracy.

Na polskim rynku działa ok. 2700 stacji niezależnych, wiele z nich może być dla nas ciekawym partnerem do współpracy, tak w zakresie akwizycji, jak i budowy sieci franczyzowej.

W jaki sposób została odświeżona oferta dla franczyzobiorców?

Nasza odświeżona oferta franczyzowa obejmuje: 0 zł stałej miesięcznej opłaty, bezpieczeństwo marżowe (na życzenie klienta gwarancja marży minimalnej), inwestycje w innowacyjny format sklepu oraz bonus finansowy za przedłużenie umowy.

Oferujemy również pomoc przez cały czas trwania franczyzy, szkolenia dla partnerów i dedykowane systemy motywacyjne.

Ważną część stanowi też pakiet inwestycyjny w pełni finansowany przez Shell. Można nim pokryć niektóre koszty związane z dostosowaniem stacji. Do wyboru są m.in.: odświeżenie stanu technicznego, zakup mebli sklepowych, zamontowanie wyposażenia zewnętrznego wystroju czy systemu monitoringu szczelności zbiorników i telemetrii (system Fuel Prime).

Ile stacji franczyzowych Shell może otworzyć w Polsce w tym i przyszłym roku?

Nie chciałbym tutaj mówić o konkretnych liczbach, aktualnie prowadzimy rozmowy z wieloma przedsiębiorcami. Nasza oferta jest bardzo korzystna, dlatego nie narzekamy na zainteresowanie.

Chcę też podkreślić, że nasze podejście jest bardzo praktyczne – nie gonimy za samą liczbą otwarć, ważne jest, aby stacja była dochodowa dla nas i dla współpracujących z nami przedsiębiorców, dlatego obecnie dokonujemy przeglądu i optymalizacji całej sieci.

Czyli to franczyza będzie napędzać rozwój sieci Shell w Polsce w najbliższych latach. Czy franczyza jest w stanie dodać kolejnych kilkanaście, a może kilkadziesiąt stacji do dotychczasowych planów rozwoju sieci w kolejnych latach?

Tak, we franczyzie widzimy ogromny potencjał rozwoju w Polsce. Wierzymy, że będzie to skala znacznie większa niż nasza ekspansja organiczna. To rzeczywiście może być istotne przyspieszenie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony