REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
W ostatnim kwartale minionego roku do Grupy MPT przystąpiły trzy nowe firmy dystrybucyjne: Mars Dystrybucja z Zamościa, SPHP Lublin i Agra Opole. Sfinalizowany też został projekt współpracy z Krajową Platformą Handlową Społem. Na ukończeniu są prace nad pakietem franczyzowym dla właścicieli współpracujących z MPT sklepów.
REKLAMA

Grupa MPT należy do czołówki polskich dystrybutorów. Po przystąpieniu nowych podmiotów operuje na ponad 75 proc. powierzchni Polski. Działa w niej obecnie 12 hurtowni, zatrudniających łącznie przeszło 1300 osób, w tym ponad 150 przedstawicieli handlowych, którzy docierają do blisko 15 000 klientów. Na łącznej powierzchni magazynowej przekraczającej 86 000 mkw. dystrybutorzy oferują 10 000 SKU, dostarczanych przez 280 producentów. Łączny obrót w 2012 roku przekroczył 1,2 mld zł.

Nowe hurtownie

MPT dba o markę, dlatego zaprasza w swe szeregi wyłącznie dystrybutorów o mocnej pozycji i dużej renomie na swoich rynkach. Roman Kozieł, właściciel Agry Opole, najnowszego członka grupy, liczy na konkretne korzyści ze współpracy. – Chętnie skorzystaliśmy z propozycji przystąpienia do MPT, ponieważ odpowiada nam jego sposób działania. Z pewnością zyskamy na centralnych akcjach zakupowych i odsprzedażowych, programach dystrybucyjnych oraz negocjacjach z producentami. Pierwsze korzyści już są w postaci umowy dystrybucyjnej z KPH Społem. Na naszym terenie energicznie wdrażamy w życie ten projekt, jesteśmy po pierwszych roboczych spotkaniach z prezesami PSS­‑ów, wkrótce rozpoczniemy bieżącą dystrybucję towarów objętych porozumieniem – mówi prezes Kozieł.

Celem MPT jest objęcie dystrybucją całej Polski. Prezes grupy, Tomasz Śpiewak, prowadzi już działania w tym kierunku. – Rozmawiamy z kilkoma podmiotami. W polu naszego zainteresowania są tylko takie hurtownie, które inwestują w rozwój, mają pozytywne wyniki finansowe i skupiają się na dobrej obsłudze detalu. Programy lojalnościowe prowadzone w poszczególnych hurtowniach, partnerska współpraca z dostawcami, targi czy spotkania integracyjne z detalistami są elementami takich działań – mówi szef MPT.

Porozumienie z KPH Społem

Projekt współpracy MPT z Krajową Platformą Handlową (KPH) dotyczy dystrybucji produktów marek własnych Społem i Lux, których właścicielem jest KPH. Obecnie porozumieniem objętych jest ponad 60 artykułów spożywczych (docelowo ma być około 100). Ważnym elementem projektu była, zakończona niedawno, integracja informatyczna pomiędzy KPH a hurtowniami Grupy MPT, umożliwiająca elektroniczne przyjmowanie zamówień i obieg dokumentów. Strony zgodnie podkreślają, że korzyści będą obopólne. – Hurtownie działające w ramach MPT zapewniają sprawną i efektywną obsługę logistyczną produktów marki własnej KPH oraz serwis ponad 150 przedstawicieli handlowych – wyjaśnia Tomasz Śpiewak. – Nasze hurtownie współpracują z większością spółdzielni zrzeszonych w KPH, jako dystrybutorzy produktów markowych. Obecny projekt jeszcze bardziej tę współpracę zacieśnia, przenosi na wyższy poziom.

W podobnym tonie wypowiadają się menadżerowie z KPH Społem. – Umowa z MPT poprawi organizację i płynność dostaw – podkreśla dyrektor handlowy Paweł Kochański. – Dystrybutorzy należący do grupy zapewnią spółdzielniom serwis przedstawicieli handlowych, obsługę półek sklepowych, wraz z wymianą towarów przeterminowanych oraz promocję artykułów marki własnej produkowanych dla Społem. Przed spółdzielniami otwierają się też możliwości uczestnictwa w centralnych promocjach organizowanych we współpracy z wiodącymi producentami artykułów spożywczych – dodaje.

Obecnie z KPH Społem współpracuje 140 spółdzielni z całego kraju, będących właścicielami ponad 1400 sklepów. Średnia powierzchnia pojedynczej placówki wynosi około 300 mkw., jednak trafiają się również obiekty liczące 2900 mkw. Sklepy są zlokalizowane przede wszystkim na terenie miast, począwszy od największych, jak Warszawa, Wrocław, Białystok czy Częstochowa, po mniejsze miejscowości – np. Wadowice, Zduńską Wolę czy Wrześnię. – Oferta towarów marki własnej spotkała się z dobrym odbiorem sklepów spółdzielczych, a – co najważniejsze – także ich klientów. Rynek dystrybucyjny podlega ciągłej konsolidacji, hurtownie zmieniają właścicieli, co często oznacza zmiany warunków współpracy i nie zawsze bywa korzystne. Kooperacja z MPT zapewnia spółdzielniom stabilizację i zwiększa szanse na rozwój – ocenia Ryszard Jaśkowski, prezes KPH Społem.

Czas na franczyzę

Kolejnym przedsięwzięciem, pogłębiającym współpracę MPT z detalem, jest projekt franczyzowy. Szczegóły przedsięwzięcia pozostają jeszcze poufne, wiemy jednak, że będzie ono obejmować kilka różnych form franczyzy – zarówno dla kupców ceniących sobie niezależność, jak i dla tych, którzy gotowi są podjąć ściślejszą współpracę. Do realizacji projektu powołana została odrębna spółka. – Franczyza jest naszą odpowiedzią na liczne zapytania ze strony klientów detalicznych. Prace nad projektem są już na ukończeniu. Liczymy na duże zainteresowanie ze strony kupców – kończy Tomasz Śpiewak.
Konrad Kaszuba

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony