REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )

(fot. mondaynews.pl)

Strona 2 z 3
REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Natomiast ekspert z Proxi.cloud dodaje, że sieci mogą badać czynnik współodwiedzalności sklepów. Na jego podstawie będą wiedziały, które dokładnie placówki przyciągają więcej lub mniej osób. Z kolei Sebastian Starzyński zaznacza, że rzeczywista wartość ww. danych zależy od tego, jak dany gracz rynkowy potrafi je wykorzystać. Im lepiej wie, jak to robić, tym są one dla niego cenniejsze. Może to osiągać poprzez budowanie własnych kompetencji lub korzystanie z obsługi zewnętrznych firm.

Wykorzystywanie danych

– W mojej ocenie, sklepy nie potrafią właściwie wykorzystywać wiedzy o współodwiedzalności placówek. Przy odpowiednim podziale konkurencji na segmenty i prawidłowym korzystaniu z jej pozytywnych aspektów, wszyscy gracze na rynku rozwijaliby się w zrównoważony sposób. Duże placówki nie konkurowałyby z małymi, okolicznymi sklepami. Jedne i drugie ograniczyłyby swoje koszty, oferując zupełnie inne produkty – zwraca uwagę Andrzej Wierzchoń.

Z kolei prezes Starzyński uważa, że sieci jeszcze nie wiedzą, jak dokładnie wykorzystywać ww. informacje, bo nie specjalizują się w robieniu testów. Ci gracze, którzy nauczą się tego, nie będą zdradzać innym, co im pozwala na zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Natomiast Andrzej Wierzchoń podpowiada, że połączenie zebranych danych geolokalizacyjnych z badaniem koszyka zakupowego w dużym detalu i stopniowe uśrednianie ułatwia dostosowanie konkretnej placówki do potrzeb jej klientów. Sieci mogą inaczej konstruować ofertę, zgodnie z oczekiwaniami konsumentów wobec danego sklepu.

– O rosnącej popularności aplikacji z usługami lokalizacji świadczy to, że uruchamiają je kolejni duzi gracze rynkowi. Przykładem może być sieć Żabka, która właśnie wprowadziła swoją Żappkę, czyli tzw. apkę dla klientów. Tego typu narzędzie zyskuje na znaczeniu w sytuacji bardzo konkurencyjnego rynku. Jednak sieci i marki dopiero zaczynają mierzyć wizyty w sklepach stacjonarnych i tak naprawdę uczą się tego – podkreśla dr Krzysztof Łuczak.

Warto dodać, że do mierzenia wizyt w placówkach najczęściej są wykorzystywane aplikacje ułatwiające zakupy. Większość sklepów stacjonarnych może być zainteresowana inwestycją w ten kanał. Można też wymienić producentów, szczególnie liderów FMCG, gdyż ich produkty są często nabywane. Samo narzędzie przynosi długofalowe efekty. W branży technologicznej mówi się, że sieci, które nie zainwestują w nie dość szybko, w przyszłości będą miały problem z dogonieniem swojej konkurencji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony