REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

((fot. Pixabay CC0))

Co trzeci przedsiębiorca zajmujący się handlem nie zdecydowałby się jeszcze raz na taki biznes. Gorsze nastawienie do własnej branży mają jedynie prowadzący firmy transportowe. Powody? Mnóstwo. Od najbardziej dokuczliwej sezonowości, przez opóźnione płatności od odbiorców, po kłopoty z finansowaniem.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Handel to druga po transporcie branża, której przedsiębiorcy tak bardzo żałują tego, co robią. W transporcie  niechęć bije rekordy, bo aż 6 na 10 przedsiębiorców nie chciałoby jeszcze raz robić tego, co obecnie. W handlu - co trzeci handlowiec nie uruchomiłby ponownie działalności gospodarczej w swojej branży – wynika z badania przeprowadzonego wśród mikro, małych i średnich firm na zlecenie BIG InfoMonitor przez Instytut Keralla Research.

Listę zmartwień handlowców otwierają sezonowość oraz brak wykwalifikowanych pracowników, dalej są problemy finansowe takie jak kapitałochłonność i  niskie marże. W niewiele mniejszym stopniu branża cierpi z powodu nieprzewidywalności, co sprawia, że w odczuciu badanych przedsiębiorstw obarczona jest wysokim ryzykiem.

Jest wiele obszarów, na które nie mamy wpływu, dlatego tym bardziej tam, gdzie możemy, powinniśmy zrobić wszystko, aby obniżyć ryzyko funkcjonowania. Np. poprzez dobór partnerów biznesowych pod kątem finansowej wiarygodności i uczciwości. Świetnym narzędziem, do oceny solidności płatniczej firm jest Raport o kontrahencie z Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Za zgodą weryfikowanej firmy można też dowiedzieć się, jak radzi sobie ona ze spłatą kredytów. Jeśli na koncie sprawdzanego przedsiębiorstwa znajdują się w rejestrze wpisy o zaległościach, to jest to znak ostrzegawczy, który od razu powinien nasunąć pytanie: Czy my też jesteśmy gotowi handlować „na kreskę”?

 

Handel to według danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej sektor, w którym kwota przeterminowanych płatności wobec kontrahentów i banków dochodzi do 7 mld zł i należy do najwyższych wśród kluczowych sektorów gospodarki. Wśród firm handlowych jest jednak nieco mniej niesolidnych płatników - 5,8%, czyli co siedemnasta firma - niż w całej gospodarce,  gdzie zaległości ma co  szesnaste przedsiębiorstwo (6,3%). Ale gospodarka to układ naczyń połączonych i niemal, w co drugim przypadku nie płacą ci, którzy wcześniej sami nie dostali pieniędzy na konto.

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony