REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020
Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)
Trendem jest poszukiwanie przekąsek z dużą zawartością białka, co wynika z mody na zdrowy tryb życia

Trendem jest poszukiwanie przekąsek z dużą zawartością białka, co wynika z mody na zdrowy tryb życia

Powrót do tradycji

Przy coraz bardziej wymagającym podejściu konsumentów specjalnego znaczenia nabiera wartość marki i autentyczność produktu. Klienci gotowi są wyłożyć większe pieniądze, jeśli mają przekonanie, że kupują coś wyjątkowej jakości. Liczy się też podejście producenta do wytwarzanych dóbr, zyskują te tworzone z wyjątkową starannością, z pasją, w małych seriach, robione ręcznie, uznawane za dzieło rzemieślnika-fachowca (w Polsce przy wyborze ma to znaczenie dla 14 proc. kupujących, we Włoszech – dla 24 proc., zaś we Francji i w Niemczech dla 16 proc.).

To także podkreślanie pochodzenia produktów, przejrzystości ich procesu powstawania, poszanowania dla środowiska naturalnego oraz, co coraz częściej zwraca uwagę kupujących, informacja o dobrostanie zwierząt. Producenci informują o tym znacznie częściej niż kiedyś, co więcej, wiadomości te pojawiają się w znacznie bardziej rozbudowanej formie, np. na temat warunków hodowli, komfortu zwierząt, braku w ich paszy GMO czy antybiotyków, przez co finalny produkt jest wyższej jakości i lepiej smakuje. Widać to również w bardziej wyszukanych i przemyślanych formach opakowań. Wyznacznikiem bezpiecznego pożywienia stały się ostatnio produkty bezglutenowe. Do swej diety wprowadzają je coraz chętniej osoby, które nie mają związanych z przyjmowaniem glutenu kłopotów zdrowotnych, uznając je za lepsze i korzystniejsze dla siebie. Istotne stały się przy tym tzw. krótkie metki, czyli jak najprostsze, naturalne i zrozumiałe dla odbiorców składy produktów, bez ulepszaczy, wypełniaczy, sztucznych barwników czy aromatów.

Przybywa wegetarian

Szczególnie w branży mięsnej uwidocznił się kolejny trend – poszukiwanie substytutów mięsa przez osoby, które świadomie ograniczają lub nawet eliminują mięso z diety. We Włoszech 28 proc. konsumentów przyznaje, że w ciągu ostatniego roku wprowadziło więcej produktów wegetariańskich, zaś 24 proc. internautów w Brazylii deklaruje, że wybiera restauracje, w których dostępne są dania bezmięsne. Dane Mintela wskazują, że to poszukiwanie alternatywy dla mięsa wynika z kilku przyczyn: afer związanych z bezpieczeństwem produkcji, czynników etycznych, wzrostu alergii i chorób powodujących nietolerancję mięsa oraz mody na zdrowe odżywianie i dobre samopoczucie. Świadczą o tym również odpowiedzi badanych osób, dotyczące unikania w diecie czerwonego mięsa. W I kwartale br. zadeklarowało to 30 proc. polskich respondentów, ale już we Włoszech – 47 proc., a we Francji – 39 proc. Z kolei wprowadzanie większej liczby produktów wegeteriańskich do jadłospisu deklaruje 14 proc. badanych w Polsce, 25 proc. w Hiszpanii i 31 proc. we Włoszech. Zdaniem analityków, niższy odsetek odpowiedzi udzielonych w naszym kraju zapewne wzrośnie ze względu na przejmowanie wzorców z Zachodu, a przekąski będą coraz częściej pojawiać się wśród produktów branży mięsnej, jako odpowiedź na coraz szybsze tempo życia konsumentów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony