REKLAMAHELIO - Baner Główny - NATURA (21-27.10.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

19 września 2019, 15:52

Dorota Peretiatkowicz, business unit manager z Grupy IQS

Dorota Peretiatkowicz, business unit manager z Grupy IQS (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Praca specjalistów ds. marketingu i sprzedaży polega m.in. na poszukiwaniu nowych pomysłów na produkty i usługi. O tym, jak to się odbywa w branży napojów opowiedziała Dorota Peretiatkowicz, business unit manager z Grupy IQS.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

W prezentacji pt. Nowe hajpy w świecie napojów, Dorota Peretiatkowicz poruszyła m.in. kwestię odpowiedzialności społecznej na przykładzie problemu związanego z recyklingiem opakowań plastikowych.

W trwającej dyskusji społecznej mówimy o odpowiedzialności społecznej. Kto jest odpowiedzialny za skutki niekorzystnego oddziaływania na środowisko, jakie niesie za sobą brak recyklingu opakowań plastikowych – konsumenci, producenci, detaliści? – zadała otwarte pytanie.

Przytoczyła też przykłady rozwiązań marketingowych firm, które chcą być postrzegane jako dbające o środowisko. To m.in. postawienie butelkomatu. Z badań Grupy IQS wynika, że większość społeczeństwa nie wie nic o tej technologii, na jakiej zasadzie działa – 98 proc. uważa to za coś całkowicie nowego. Oznacza to, że rozwiązanie, które dla branży nie jest nowe, w ocenie społeczeństwa jest nowością.

Jeszcze innym przykładem jest zobowiązanie marki Żywiec Zdrój do recyklingu opakowania. Jest to przykład, kiedy korporacja rozwiązała problem wyrzucenia śmieci za konsumentów. Można wyciągnąć z tego kilka istotnych wniosków.

Dobrze wiedzieć na jakim etapie rozwoju jest trend (rozwiązanie), kto o nim wie i dla kogo jest ważny. Trend ma to do siebie, że wyzwala emocje – można je kontrolować lub wręcz nimi zarządzać.

Najlepsze rozwiązania nie muszą być oryginalne – podsumowała Dorota Peretiatkowicz.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony