REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
11. Kongres Rynku FMCG 2018

11. Kongres Rynku FMCG 2018 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W czwartek 10 maja w warszawskim hotelu Hilton Double Tree odbył się Kongres Rynku FMCG 2018, najważniejsze w Polsce wydarzenie skierowane do branży handlowej, spożywczej, drogeryjnej i aptecznej. Od samego rana relacjonowaliśmy to wydarzenie na żywo na portalach wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. Z zapisem tejże relacji można się zapoznać poniżej.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

>> Kliknij, aby odświeżyć <<

18:00. To już koniec części merytorycznej Kongresu! Przed nami przerwa, podczas której odbędą się kolejne spotkania typu business-mixer i wystąpienia na Scenie Innowacji. A po tym wszystkim przyjdzie czas na uroczystą galę, podczas której poznamy wyniki konkursów Market Roku 2018 i Drogeria Roku 2018. O ich wynikach poinformujemy w osobnym tekście na portalu.

Dziękujemy za śledzenie naszej relacji!

17:55. Robert Krzak: - Uważam, że polskiego handlu już nie ma! Proces konsolidacji będzie rozwijał się jeszcze szybciej. Z tych graczy, którzy pozostali na rynku, gwiazdą jest firma Dino, ale jej wzrost na giełdzie nie odpowiada wzrostowi sprzedaży. Jeżeli pozostali polscy gracze się zjednoczą, to być może ktoś zostanie na rynku, ale to chyba jedyna opcja - uważa wiceprezes Piotra i Pawła.

17:50. Czy rynek FMCG czekają kolejne zmiany w prawie? Odpowiada Dorota Pokrop z EY: - W perspektywie 18 miesięcy czeka nas kilka dużych zmian. Z wyzwaniem wdrożenia RODO zmierzyli się już niemal wszyscy. Wracamy też do tematu podatku handlowego, który został zawieszony. Jednak ten pomysł nie upadł i dyskusja na jego temat może wrócić. Będzie to obarczone dużym obciążeniem administracyjnym i finansowym. Czekają nas też wymiany kas fiskalnych, paragony on-line, które od 2020 roku mają być obowiązkowe. Myślę, że to sporo zmieni w naszym sposobie myślenia o sprzedaży.

17:43. Krzysztof Tokarz, GK Specjał: - Zakaz handlu w niedziele nie zmienia za bardzo modelu naszego funkcjonowania, bo dostaw w niedzielę i tak nie robiliśmy. Jedyne co się zmienia to fakt, że nie robimy inwentaryzacji w niedzielę. Wcześniej robiliśmy to także w tym dniu.

Pytany o scenariusz dla polskiego handlu: - Będzie postępowała konsolidacja rynku. Będzie też dużo upadłości, wiemy że istnieją takie firmy, których normalnie nie powinno już być. W sektorze handlu detalicznego nadal rozwijał się będzie polski handel. Parę lat temu dyskonty zagarnęły rynek, ale teraz widzimy fajne sklepy, które świetnie sobie radzą w sąsiedztwie takich placówek – twierdzi Krzysztof Tokarz. Jego zdaniem polski handel przetrwa, a obecnie "fajnie się reaktywuje".

17:38. - Udział świeżej żywności w handlu internetowym jest bardzo niski. Uważam, że nie ma przyszłości w internetowej sprzedaży produktów świeżych. Przełom mógłby nastąpić tylko wtedy, gdyby klient dostawał produkt świeży o identycznej jakości, jak w momencie gdy sięga po niego przy półce. A wiadomo, że to jest niemożliwe. Ludzie przez internet kupują głównie produkty ciężkie, których nie chce im się nosić do domu – twierdzi Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 13
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony