REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)

Na początku tego tygodnia wszystkie 3 stacje BP działające pod szyldem Piotr i Paweł po Drodze zdjęły oznaczenia poznańskiej sieci - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

REKLAMA

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Doniesienia portalu potwierdziła sieć Piotr i Paweł. - Nadal wierzymy w ten wspólny koncept i jego powodzenie, tym niemniej ze względu na obecną sytuację skupiamy się na procesach restrukturyzacyjnych. Jesteśmy gotowi do powrotu do rozmów po zakończeniu procesu restrukturyzacji Piotra i Pawła – podsumowuje sytuację rzecznik prasowy sieci, Aleksander Rosa.

Przystacyjne sklepy convenience Piotr i Paweł Po Drodze znaleźć można było na stacjach BP w Warszawie, Poznaniu i Krakowie (po jednej lokalizacji w każdym z tych miast). W listopadzie 2018 roku rozmawialiśmy na temat przyszłości konceptu z prezesem BP, Bogdanem Kucharskim. Kucharski zapewniał wówczas, że dalsza współpraca z Piotrem i Pawłem jest możliwa, jednak koncern jest także przygotowany na alternatywny scenariusz.

Zdjęcie szyldów wydaje się być "alternatywnym scenariuszem". Koncept wystartował po raz pierwszy w wakacje 2017 roku. Plany rozwoju współpracy były ambitne - zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami, do połowy 2019 roku działać miało w całym kraju nawet 150 takich placówek. Na przeszkodzie do realizacji tego planu stanęły problemy poznańskiej sieci.

- Piotr i Paweł znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła tym samym pierwszy etap jego realizacji polegający na sprzedaży niektórych sklepów i zamknięciu nierentownych placówek. Do końca pierwszego kwartału sieć uzyska swój ostateczny kształt w ilości i lokalizacjach sklepów i tym samym skupi się na ich rozwoju dostosowując je do oczekiwań klientów - zapewniają przedstawiciele Piotra i Pawła.

Zgodnie z pierwotnymi ustaleniami między Piotrem i Pawłem a BP, ta pierwsza firma miała być odpowiedzialna za dostarczanie ok. 350-400 SKU do sklepów Po Drodze, z czego ponad 200 indeksów stanowić miały produkty marki własnej sieci. Odpowiedzialność za resztę asortymentu, czyli 2,5 tys. SKU, jak również za kącik gastronomiczny, pozostała po stronie BP. Podobnie z obsługą logistyczną sklepów: Piotr i Paweł miał dostarczać produkty jedynie do zewnętrznego operatora logistycznego, z którego korzysta BP.

Przypomnijmy, że sklepy Piotr i Paweł Po Drodze to już kolejne podejście supermarketowej sieci do tematu sklepów na stacjach. W latach 2008-2010 Piotr i Paweł testował sklepy wspólnie z koncernem Shell, ostatecznie jednak ze współpracy zrezygnowano.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 19

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (13)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Mija 13 3 miesiące temu

    Do PiP już nie chodzę na zakupy mimo, że sklep w naszej dzielnicy jeszcze funkcjonuje. Odstraszają mnie puste półki a z towarów luksusowych można tam dostać...wymyślny, drogi alkohol.Pamiętam, jak nazwa PiP była synonimem i gwarantem doskonałej jakości towarów i można tam było dostać towary drogie ale doskonałe (nie mam nic przeciw płaceniu za jakość). Teraz parking pusty a okolizni mieszkańcy wolą nadłożyć drogi do Lidla i Tesco, gdzie wybór jest większy, choć co do jakości.... Szkoda, naprawdę szkoda.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Fachowiec, ale już nie konkurent 12 7 miesięcy temuocena: 100% 

    ~wilk44 Proszę się nie oburzać, ze osoby decyzyjne w PiP sa wymieniane z nazwiska, tutaj pozwolę sobie tylko na inicjały MM i IK ale nie mogę pojąć, tego że ktoś może ich bronić kiedy wszyscy wiemy, że biorą kosmiczne pieniądze za coś, czego na pewno nie widać w sklepach albo za to co widać w sklepach nie powinny dostać nawet złotówki. Regał z czekoladami to metry pustych haków. Milka, Wedel, Wawel, Lindt, Ferrero to produkty, o których można pomarzyć. Ich miejsce zajęły wyeksponowane jak w eleganckim butiku produkty od Hildebrandt i Terravita, które rok temu nie miałyby żadnych szans by pojawić się na półce. Gorzej niż słodycze wygląda tylko regał z alkoholem, całkowicie zdominowany przez niesprzedawalne produkty jednego dostawcy. Regał z koniakiem za 449 zł w ilości 12 sztuk nie był widziany w tej sieci nawet w jej złotych czasach, ale wtedy też ludzie tym zarządzający mieli pojęcie co kupują i co wykładają na regał i po co przyjedzie klient. Ale to już było.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~~ polujący na wilka 11 7 miesięcy temuocena: 100% 

    ~wilk44 Nie wiem kto z opisanych osób decyzyjnych obecnie w PiP jest twoim znajmym ale nie broń czegoś co do obronienia nie jest. Wejdź choćby na to, z czego te sklepy słynęły: dział alkoholi. Całe ściany produktów po 449,00 pseudo koniak Landy, którego nie zna nikt poza czyszczącym magazynem dostawcą, zaprzyjaźnionym z IK. Ani jednej sztuki Hennesy czy Remy Martin, które po cenach rzędu 149,00 -179,00 zrotiwalyby juz 10 razy przynosząc firmie marże .Nigdy wcześniej nie było na wystawkach w kilu miejscach drogich wódek smakowych po 49,99 Aprez, adwokat też w tej cenie. Pinot wyczyścił magazyny a PiP przyjął to do siebie, miejmy nadzieję, ze w komis bo rotacja tam będzie kilkuletnia.Tyle kasy utopione w „wynalazkach” a na polce ani jednego Johhnie Walkera, Balkantines’a, Grantsa czy Chivas Regal. Wódki z cenami z kosmosu a Czystej DE Luxe czy Żubrówki białej ani sztuki. To moje pobieżne spostrzeżenia jako byłego juz dostawcy. Ktoś to zamówił musi być albo totalnym ignorantem albo ...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mariuszz 10 7 miesięcy temuocena: 100% 

    "Na początku tego tygodnia wszystkie 3 stacje BP działające pod szyldem Piotr i Paweł po Drodze zdjęły oznaczenia poznańskiej sieci" Jaka to współpraca skoro w sieci BP działa ponad 500 sklepów. No naprawdę ten sojusz miał uratować PIP i był umieszczone w programie restrukturyzacji??? Przecież to żarty są

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~wilk44 9 7 miesięcy temuocena: 0% 

    Typowo polskie - napiętnować najlepiej z imienia i nazwiska. CZy jest tutaj jakaś rzetelna ocena działań? Dane, które to poprą? Mieszanie ludzi z błotem - to najłatwiej zrobić. Kieruje się tym co widzę. A widzę zatowarowane sklepy i sensowną dostępność towarów. Mogłoby być lepiej - ale to chyba normalne, że sieć jest w jakimś procesie, który trwa

    oceń komentarz
  • ~Analityk 8 7 miesięcy temuocena: 100% 

    ~Księgowy, Kolejna osoba potwierdza jak totalną pomyłką w tej firmie są IK i MM. To symptomatyczne, że z jednej strony w mediach trąbią jak jest super i firma się podnosi. Cóż maja mowić, w końcu kiedyś sami chyba wchodzą do tych sklepów i widza tą beznadzieję i nędzę gdzie to co juz naprawdę nie sprzedaje się jest rozciągnięte na kilka, bez przesady na kilka metrów. Dziwnym trafem są tam produkty byłej firmy pani dyrektor czyli herbata Williams, ona spokojnie będzie zalegać na polkach nim sie nie przyemunuje bo nikt kupować jej nie chce. Alkohole, „ półkowniki” od Pinota, też zupełnie przypadkiem w tym mega drogie wódki rosyjskie. Niesamowite. Oni musza mieć wciąż mnóstwo kasy skoro wydają ją tak niezrozsądnie. To niestety świadczy o kompetencjach „dobrej zmiany” w PiP. Pare miesięcy temu było to nie do pomyślenia.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Księgowy 7 7 miesięcy temuocena: 100% 

    ~Handlowiec; Teraz pewnie dojdzie do wniosku że jednak Luty jest najgorszym miesiącem w handlu a za miesiąc że to chyba jednak Marzec w kwietniu trzeba będzie szukać kolejnej roboty bo Syndyk utrzymywać jej nie będzie.Ale kto ją widział i zamienił dwa zdania to nie powinien być zdziwiony!

    oceń komentarz
  • ~Handlowiec 6 7 miesięcy temuocena: 100% 

    Pani dyr. IK na jednym z dużych spotkań stwierdziła że Styczeń w sprzedaży był słaby bo to przecież najgorszy miesiąc handlu w roku.Tyle w temacie jej kompetencji.

    oceń komentarz
  • ~Nikt ważny 5 7 miesięcy temuocena: 100% 

    Z Shellem nie wyszło to dlaczego miało z BP wyjść? Każdy ciągnie w swoją stroną i chemii między takimi podmiotami nie będzie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Były klient 4 7 miesięcy temuocena: 100% 

    Nie ma szans na to żeby się dźwigneli. Pani dyrektor każe pracownikom improwizowac przed prezesa wizyta , towar przewozi ze sklepu do sklepu i udaje, ze wszystko jest ok. Wmawia pracownikom ,ze nie umieją zamawiać towaru z magazynu choć na magazynie pustki. W ostatnim czasie zatrudniają dyrektorów na centrali,którzy nie mają pojęcia o handlu a pułkowniki w towarach wrzucają na sklepy.(oczywiście to firmy znajome pani dyr.) Po co wam dyrektorzy nowi, skoro pracowników szeregowych zwalniacie? Chyba tylko do generowania kolejnych kosztów, W takiej kadrze zarządzającej ta sieć raczej tego nie wytrzyma . Ostatnie moje zakupy na Promienistej były wielkim rozczarowaniem brudno,brak asortymentu,puste regaly i słaba obsługa ja juz zmieniłem sklep i radze to innym.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~lol 3 7 miesięcy temuocena: 100% 

    @stalyklient ale ty jeszcze miałeś nadzieje ze oni powstaną z kolan? No co ty z takimi długami nikt im nie da, nie zarabiają na siebie a co dopiero na spłatę.

    oceń komentarz
  • ~stałyklient 2 7 miesięcy temuocena: 100% 

    A kolejne sklepy, nawet te, które w przeszłości były bardzo rentowne zaczynają świecić pustkami. Sorry... rozumiem, że sytuacja trudna, ale bez produktów wizyta w PiP zaczyna mijać się z celem...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kierowca 1 7 miesięcy temuocena: 71% 

    „Nadal wierzymy w ten wspólny koncept i jego powodzenie, tym niemniej ze względu na obecną sytuację skupiamy się na procesach restrukturyzacyjnych” To trzeba coś palić inaczej się nie da PIP pada coś widać na sklepach a Pan R dalej wierzy mimo ze BP nie wierzy i zdjęło logotyp

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony