REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)
Kapsułki do prania, choć długo jeszcze nie zdetronizują proszków i żelów, spotkały się z dużym zainteresowaniem konsumentów. Po roku od ich rynkowego debiutu producenci są zadowoleni z wyników sprzedaży.
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Jako pierwsza znane od lat na Zachodzie kapsułki piorące wprowadziła na nasz rynek firma Procter & Gamble DS Polska. Pod marką Ariel do sprzedaży trafiły dwa rodzaje tych produktów – do prania białego i do kolorów. Kilka miesięcy później premierę miały kapsułki Persil Duo­‑Caps z portfolio firmy Henkel Polska.

Dla nowoczesnej kobiety

Marka Ariel, z racji tego, że była pierwsza, wzięła na siebie ciężar zapoznania polskiego odbiorcy z nowym formatem, jakim są kapsułki. – Wyszliśmy z założenia, że konsumenci oczekują kilku słów wyjaśnienia odnośnie tego, w jaki sposób stosować kapsułki oraz jaką skuteczność gwarantują, tak aby mogli z pełnym przekonaniem po nie sięgnąć – wyjaśnia Małgorzata Mejer, PR Manager Procter & Gamble. Pojawienie się w sprzedaży kapsułek Ariel komunikowane było wielomiesięczną kampanią telewizyjną. Firma prowadziła też szeroką promocję w Internecie, m.in. współpracując z blogerkami, które testowały nowość. Wśród nich znalazła się Kinga, autorka bloga „Perfekcyjna Pani w Domu”, która napisała: „Efekt po praniu był bardzo fajny – w całej łazience unosił się bardzo przyjemny zapach, ubrania po wyjęciu z pralki równie intensywnie pachniały. Całość została doprana – zarówno białe jak i ciemne rzeczy”. Komentarze pod wpisem były jeszcze bardziej entuzjastycznie. Wśród zalet wymieniano łatwość użycia bez konieczności dozowania, zapach i miękkość ubrań. Spodobało się też opakowanie, zajmujące mało miejsca w szafce. Jeden z Internautów podsumował, że kapsułki Ariela to produkt dla nowoczesnej kobiety.

Producent przekonuje, że jest bardzo zadowolony ze sprzedaży. – Kapsułki Ariel od chwili wprowadzenia na rynek zimą 2011 roku zyskują coraz większą sympatię i zaufanie konsumentek – zapewnia Małgorzata Mejer. – Myślę, że duży wpływ miała na to kampania edukacyjna towarzysząca materiałom promocyjnym w prasie czy telewizji – dodaje.

Lekkie i skuteczne

Duże zainteresowanie nowoczesnymi produktami do prania potwierdza Joanna Mech, specjalista ds. PR w Henkel Polska. Przyznaje, że choć konsumenci najczęściej wybierają proszki, do których są przyzwyczajeni od lat, to segment nowoczesnych środków do prania znacząco rośnie. – Po wprowadzeniu Persil Duo­‑Caps, udziały kapsułek w okresie wrzesień­‑październik 2012, wzrosły, w porównaniu z lipcem i sierpniem tego samego roku, o ponad 64 proc. – podkreśla Joanna Mech, powołując się na dane Nielsena. Dodaje, że to m.in. dzięki kapsułkom Persil zdobył 25,6 proc. rynku środków do prania (źródło: Nielsen, wrzesień­‑październik 2012), co dało tej marce pozycję lidera całej kategorii w ujęciu wartościowym.

Obaj producenci (P&G i Henkel) przyznają, że użytkownicy kapsułek piorących są otwarci na nowości i chętnie po nie sięgają. Niewątpliwie wielu konsumentów doceniło wygodę oraz łatwość stosowania, jaką daje nowy format. Sukces kapsułek związany jest również z tym, że oczekiwania użytkowników produktów do prania są od lat takie same: detergent ma skutecznie dopierać, usuwając nawet najbardziej uporczywe plamy, przy zachowaniu kolorów. Kapsułki zdają się odpowiadać tym potrzebom – wielu konsumentów, sięgając po tę nowość, powtarza zakup. Korzyścią dla handlu tradycyjnego jest fakt, że kapsułki dostępne są w lekkich i poręcznych opakowaniach. To może tłumaczyć, dlaczego ich sprzedaż rośnie dynamicznie we wszystkich formatach sklepów – nie tylko w hipermarketach, ale i w osiedlowych placówkach handlowych.

Anna Zawadzka­‑Szewczyk

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (123) Marzec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony