23.10.2019 / 14:55
StoryEditor

Konsumenci gotowi na nowe opakowania

(fot. Pixabay)
Nie tylko legislacja, ale także oczekiwania konsumentów mają wpływ na działania branży FMCG. Producenci muszą pamiętać, że marki podejmujące działania na rzecz środowiska mogą spodziewać się średnio 5 proc. wyższej sprzedaży niż te, które tego nie robią - powiedziała dyrektor zarządzająca Nielsena Karolina Zajdel – Pawlak podczas konferencji Sustainability Confex.

Raporty Nielsena pokazują, że produkujemy więcej plastiku niż sami ważymy, podczas gdy 57 proc. konsumentów zwraca uwagę, czy produkty posiadają przyjazne dla środowiska opakowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.11.2025 / 20:16
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Podatek cukrowy, akcyza, InPost, Dino, Ikea, Netto, Auchan, Spar
TOP 10 (fot. Wiadomości Handlowe)

Mijający tydzień w handlu to przede wszystkim informacja o tym, że Sejm przyjął ustawy podnoszące stawki akcyzy i podatku cukrowego. Dino i Ikea pokazały wyniki, a Maspex przejął dużego producenta win.

Akcyza na alkohol wzrośnie bardziej niż planowano. Sejm przyjął ustawę

Sejm uchwalił ustawę, która znacząco zwiększa skalę podwyżek akcyzy na alkohol w latach 2026–2027. Z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.11.2025 / 10:07
StoryEditor
Jakie marki są najmocniejsze w Europie Zachodniej? Nowy ranking NIQ pokazuje liderów FMCG
Jakie są najsilniejsze marki w Europie? (fot. Shutterstock)

Rynek dóbr szybkozbywalnych w Europie Zachododniej zmienia się dynamicznie, a najnowsze dane NIQ pokazują, które marki potrafią najlepiej wykorzystać swoją obecność na półce. Nowy wskaźnik skuteczności konwersji ujawnia zaskakujące różnice pomiędzy kategoriami i producentami.

NielsenIQ wprowadził wskaźnik Brand Traction Score, który pozwala ocenić, jak skutecznie dana marka przekuwa widoczność na sklepowej półce w realne zakupy. To połączenie dwóch ź...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. listopad 2025 20:39