REKLAMAPartner Logistic - baner główny (14-29.02.2020 r.)

Według wyliczeń GlobalData ogólnoświatowa sprzedaż detaliczna w sklepach na lotniskach ma wynieść w 2020 roku 48,2 mld dolarów. Wyliczenia mogą się jednak zmienić za sprawą rozprzestrzeniającego się wirusa.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

(fot. N509FZ/Wikimedia Commons, na lic. CC BY-SA-4.0)

Prognozowane wyliczenie to wzrost o 6,1 proc. w stosunku do 2019 roku. Problemem jest jednak powstały w Chinach koronawirus, którego rozprzestrzenianie doprowadziło do izolacji miasta Wuhan. Najprawdopodobniej przełoży się to również na zmniejszoną częstotliwość podróżowania z i do Państwa Środka, a co za tym idzie, zmniejszenie obrotów sklepów na lotniskach.

– Zapobieganie podróżom chińskich konsumentów wpłynie na wyniki sprzedaży detalicznej na lotniskach na całym świecie. W ciągu ostatnich kilku lat detaliści lotniskowi, zwłaszcza w Europie, dostosowali swoje oferty, zintegrowali chińskie rozwiązania płatnicze i zainwestowali w personel mówiący po mandaryńsku, aby dotrzeć do chińskich pasażerów i zmaksymalizować możliwości wzrostu sprzedaży. Jeśli turystyka wyjazdowa z Chin ucierpi w wyniku koronawirusa, operatorzy portów lotniczych i sprzedawcy detaliczni będą musieli zmienić swoje strategie, aby dotrzeć do innych pasażerów – mówi Honor Strachan, główny analityk w GlobalData.

Jako podobny przykład podawana jest epidemia wirusa SARS, która wybuchła w Azji w 2003 roku. Spowodował on załamanie wydatków na turystykę w Chinach. Znacznie spadła też liczba odwiedzających Tajlandię, Malezję, Singapur i Hongkong.

Koronawirus już zmniejszył wydatki na handel detaliczny i wypoczynek w czasie chińskiego Nowego Roku, ponieważ konsumenci są zachęcani, a w niektórych przypadkach zmuszani, do pozostania w domu i unikania podróży.

W odpowiedzi na kryzys detaliści rozważają nawet zamknięcie sklepów, a China Duty Free Group zamyka swoje centrum handlowe w zatoce Haitang.  Jeśli zagraniczne podmioty rozszerzą swoje zalecenia o unikaniu podróży także do innych regionów, oprócz prowincji Huwei, liczba pasażerów w centrach turystycznych, takich jak Pekin, Szanghaj, Chengdu i Xi'an, spadnie. Agencja podaje w tym miejscu przykład linii British Airways, która zawiesiła wszystkie bezpośrednie loty do Chin do 31 stycznia. Wybrane loty odwołały także United Airlines i Cathay Pacific Airways.

– Prognozuje się, że region Azji i Pacyfiku będzie najszybciej osiągającym regionem pod względem wydatków na lotniskach w 2020 r. Sprzedaż wzrośnie o 8,4 proc. do 21,7 mld USD. To 45,1 proc. globalnego rynku. Chociaż wybuchu epidemii koronawirusa nie można jeszcze porównać z wpływem SARS, to jeśli koronawirus nadal będzie rozprzestrzeniał się na całym świecie w 2020 r., jego wpływ na turystykę i gospodarkę, szczególnie w regionie APAC, może być poważny ­– mówi Strachan.

Pozytywną informacją dla lotniskowych detalistów jest fakt, że latem tego roku odbędą się w Tokio letnie Igrzyska Olimpijskie, które pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w tym kanale. Jednak jak przekonują eksperci, kontrola rozprzestrzeniania się i nasilenia koronawirusa w ciągu najbliższych dwóch miesięcy jest niezbędne, aby potencjalni kibice zdecydowali się przyjechać do Japonii.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony