REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Wszyscy przyznają, że kampania reklamowa Lidla wykorzystująca wizerunek sławnych kucharzy doskonale działa. Nic więc dziwnego, że niemiecka sieć znalazła sporą grupę naśladowców, tyle że powoli zaczyna chyba brakować znanych twarzy…
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Kuchenne szaleństwo rozpoczęło się w Polsce w połowie lat 90., kiedy to na rynku ukazały się pierwsze periodyki poświęcone gotowaniu, zaś programy kulinarne w telewizji zaczęli tworzyć Piotr Bikont i Robert Makłowicz. Po dziesięcioleciach kulinarnej posuchy pojawiła się w handlu detalicznym bogatsza oferta produktowa. Gotujemy ponoć na potęgę. A przynajmniej chcemy gotować, bo z rzeczywistą wiedzą bywa różnie.
Programy kulinarne we wszystkich bez wyjątku stacjach telewizyjnych zajmują coraz więcej czasu antenowego, a obszerne kąciki kulinarne w prasie coraz więcej kolumn. Nic więc dziwnego, że najwięksi dostawcy produktów, które są potrzebne do przyrządzenia potraw, postanowili wykorzystać wizerunki znanych, medialnych kucharzy do wspomagania sprzedaży. Lidl sięgnął po Karola Okrasę i Pascala Brodnickiego, Tesco po Roberta Makłowicza, zaś Biedronka po synów Macieja Kuronia. Magda Gessler i Michał Moran na stałe chyba związali się z TVN, Wojciech Modest Amaro i Ewa Wachowicz z Polsatem, zaś Robert Sowa (ten od Sowy, przyjaciół i podsłuchów) udziela się głównie w telewizji publicznej. Efekt jest taki, że wszyscy bardziej znani mistrzowie gotowania są już przypisani do firm, tytułów, sieci…

Łap kucharza

Gdy więc w sieci Intermarché wpadli na pomysł, że i oni mogą wykorzystać do działań marketingowych umiejętności znanego kucharza, zgłosili się do kogoś całkowicie na polskim rynku nieznanego – francuskiego mistrza kuchni Philipa Rotha. Stanął on na czele powołanego przez sieć Atelier Intermarché.

Kuchnia francuska jest uznawana na całym świecie za najdoskonalszy przejaw sztuki kulinarnej. Mam jednak wątpliwości, czy rozpoczęta na wiosnę z pompą akcja marketingowa (wielka gala w hotelu Hilton) przyniesie oczekiwane efekty. Należy bowiem pamiętać o tym, że francuskiemu kucharzowi trzeba najpierw zbudować polski wizerunek, zanim jego działania wpłyną na wzrost sprzedaży. Michel Roth, zachwalając polskie produkty dostępne w sieci Intermarché, jest może być mało wiarygodny (co Francuz może wiedzieć o schabowym…).

Przemijająca moda?

Kulinarne szaleństwo trwa już od kilku lat. I nie ulega wątpliwości, że tak jak w przypadku wszystkich innych mód zainteresowanie konsumentów będzie malało. Warto tu powołać się na przykład tańca. W szczytowym okresie popularności telewizyjnych programów tanecznych wydawało się, że już wkrótce wszyscy Polacy będą tańczyć. I co? Nie tańczą. Z modą na gotowanie może być podobnie.

(WN)

Wiadomości Handlowe, Nr 6 - 7  (145), Czerwiec - Lipiec 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony