REKLAMAROS-SWEET - MORESO - Baner Główny (14-18 listopad 2018)
Sklep internetowy Lidla powinien ruszyć w Polsce w 2019 lub 2020 roku

Sklep internetowy Lidla powinien ruszyć w Polsce w 2019 lub 2020 roku (fot. materiały prasowe, Lidl)

To już pewne: Lidl szykuje się do otwarcia sklepu internetowego w Polsce. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, e-sklep sieci znajduje się już w fazie beta testów. Oprócz tego firma prowadzi coraz szerszą rekrutację na stanowiska związane z rozwojem działalności e-commerce.

Sklep internetowy Lidla najprawdopodobniej będzie działał pod adresem lidl-shop.pl (choć wcześniej firma zarejestrowała także lidl-sklep.pl). W ubiegłym tygodniu użytkownik po wejściu na tę domenę witany był komunikatem informującym o trwających beta testach projektu. Zawartość strony ukryta była jednak za hasłem. Po tym jak przesłaliśmy do Lidla pytania na temat lidl-shop.pl, sieć zamaskowała te ślady - usunęła komunikat oraz możliwość zalogowania się na platformę.

Oficjalnie Lidl nie potwierdza, że coś jest na rzeczy. Zapytaliśmy firmę o to, jak długo potrwają beta testy sklepu internetowego oraz kiedy można się spodziewać udostępnienia platformy lidl-shop.pl klientom, jednak odpowiedzi na te pytania nie uzyskaliśmy.

- Chcielibyśmy podkreślić, że Lidl Polska to firma, która cały czas się rozwija. Nieustannie doskonalimy nasze działania i testujemy nowe rozwiązania - przekazała w odpowiedzi na nasze pytania Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager w Lidlu. Jak podkreśliła, w minionym roku Lidl uruchomił dwa projekty związane z e-commerce, Winnicę Lidla oraz Lidl Podróże. - Jednak warto podkreślić, że sprzedaż bezpośrednia jest w dalszym ciągu dla nas bardzo ważna i stanowi podstawowy kanał dystrybucji - dodała Robaszkiewicz.

Warty zauważenia jest fakt, że Lidl nie zaprzeczył istnieniu planów uruchomienia e-sklepu w Polsce. To spora zmiana względem tego, co sieć deklarowała jeszcze rok temu. - W chwili obecnej z uwagi na dostępność sklepów Lidl w ponad 600 lokalizacjach w całej Polsce, nie planujemy sprzedaży online - tłumaczyła wtedy firma, pytana przez nas o te kwestie.

Przypomnijmy, że nieco ponad rok temu Lidl uruchomił swój sklep internetowy w Czechach, w analogicznej domenie lidl-shop.cz. Był to już czwarty e-sklep Lidla, a pierwszy w regionie Europy Środkowej. Platforma początkowo udostępniona została jedynie pracownikom centrum dystrybucyjnego w Pilznie. To z tego magazynu, wybudowanego specjalnie z myślą o e-handlu, Lidl już wcześniej obsługiwał własne e-sklepy w Niemczech, Holandii i Belgii. Po kilku tygodniach wewnętrznych testów, możliwość kupowania na lidl-shop.cz została udostępniona również klientom.

O tym, że Lidl przygotowuje się na poważnie do uruchomienia e-sklepu w Polsce, świadczą nie tylko postępy w pracach nad platformą internetową, ale również trwające rekrutacje pracowników do firmy. W maju br. pisaliśmy, że stanowisko szefa e-commerce na Polskę objął w Lidlu Wojciech Milewski. Aktualnie firma poszukuje szeregu innych osób znających się na handlu internetowym lub obsłudze klienta internetowego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 23

  • 17
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Zuzanna 1 16 dni temuocena: 100% 

    Wyzwaniem jest chyba jedynie gospodarka magazynowa? czyli aktualizacja online stanów magazynowych w poszczególnych lokalizacjach plus czas rezerwacji produktów, zakładam że nie bedzie wysyłek towarów a jedynie odbiór własny - oby tylko Lidl nie wydał 15 milionów jak Eurocash na takie rozwiązanie bo to byłaby porażka. Ale skoro nie mają jeszcze e-commerce managerów to chyba jednak poszli ścieżką dostawca oprogramowania wie najlepiej co potrzebne - oj, oj aby nie utopili tego projektu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony