REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)
Sklep internetowy Lidla powinien ruszyć w Polsce w 2019 lub 2020 roku

Sklep internetowy Lidla powinien ruszyć w Polsce w 2019 lub 2020 roku (fot. materiały prasowe, Lidl)

Strona 2 z 2
REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)

W tej chwili otwarta jest rekrutacja w Lidlu na stanowisko product managera e-commerce, który odpowiedzialny ma być m.in. za "współtworzenie strategii sprzedaży produktów w kanale online". Oprócz tego dyskontowa sieć poszukuje w Polsce analityka e-commerce, lidera zespołu ds. obsługi klienta e-commerce, oraz kierownika sekcji obsługi klienta e-commerce. Co ciekawe, ogłoszenia o pracę dotyczące części z tych stanowisk widoczne są w sieci już od wiosny.

Otwarte pozostaje pytanie, jakie produkty zaoferuje sklep internetowy Lidla w Polsce w chwili startu. Można spekulować, że w pierwszej fazie działalności platformy będą to jedynie artykuły przemysłowe. W Czechach Lidl udostępnił swoim e-klientom dostęp do ponad 19 tys. produktów z kategorii non-food, ale wciąż nie pozwala na zakup żywności przez internet. W Niemczech Lidl początkowo oferował online tylko artykuły przemysłowe, później wprowadził do asortymentu wino, a dopiero potem żywność - którą zresztą później wycofał, za wyjątkiem tzw. cook-boxów. Wydaje się więc bardzo prawdopodobne, że również w Polsce Lidl nie zdecyduje się w początkowej fazie rozwoju działalności e-commerce na sprzedawanie żywności przez internet.

Jak deklarował już pod koniec 2017 r. w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl jeden z wysokich przedstawicieli Lidla, ewentualne otwarcie w Polsce sklepu internetowego z artykułami przemysłowymi "to nie jest kwestia tego >>czy<<, ale >>kiedy<<". Wszystko wskazuje na to, że moment ten nadchodzi wielkimi krokami.

Plany rozwoju Lidla w kanale e-commerce można też powiązać z instalowaniem paczkomatów InPostu przy sklepach sieci. Pierwsze maszyny operatora logistycznego już stanęły przy sklepach Lidla. Serwis Spider's Web spekulował niedawno, że zwieńczeniem współpracy obu firm będzie właśnie uruchomienie e-sklepu Lidla w Polsce w 2019 lub 2020 roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 23

  • 17
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Zuzanna 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Wyzwaniem jest chyba jedynie gospodarka magazynowa? czyli aktualizacja online stanów magazynowych w poszczególnych lokalizacjach plus czas rezerwacji produktów, zakładam że nie bedzie wysyłek towarów a jedynie odbiór własny - oby tylko Lidl nie wydał 15 milionów jak Eurocash na takie rozwiązanie bo to byłaby porażka. Ale skoro nie mają jeszcze e-commerce managerów to chyba jednak poszli ścieżką dostawca oprogramowania wie najlepiej co potrzebne - oj, oj aby nie utopili tego projektu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony