REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)
Lidl rozpoczął testy nowego kącika kawowego

Lidl rozpoczął testy nowego kącika kawowego (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Lidl testuje nowy pomysł na sprzedaż gorącej kawy w swoich sklepach - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Dyskonter w jednym ze sklepów w Warszawie zagospodarował na nowo przestrzeń między regałami z pieczywem a kasami, umożliwiając tym samym swoim klientom korzystanie z automatu kawowego bezpośrednio na sali sprzedaży.

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Testowany przez Lidla koncept nosi nazwę Coffee-to-go. Przypomnijmy, że dyskontowa sieć już w ubiegłym roku prowadziła pilotażowy projekt pod hasłem Lidl-to-go, w ramach którego przy wejściu do niektórych zmodernizowanych sklepów Lidla pojawiły się automaty do kawy w kształcie... kubka do kawy (patrz: zdjęcie obok). Z naszych informacji wynika, że tamte testy objęły kilkanaście sklepów sieci w różnych miejscach Polski.

Ostatecznie Lidl nie zdecydował się na wdrożenie tamtego konceptu w całej sieci. Jednak firma nie zrezygnowała z pomysłu oferowania klientom gorącej kawy - przygotowała kolejny, bardziej rozbudowany projekt, którego testy rozpoczęły się na przełomie stycznia i lutego 2018 r. W nowym koncepcie automat z kawą znajduje się nie przed salą sprzedaży, lecz na niej. Za kawę klienci płacą nie w samym automacie, lecz dopiero później, w kasie.

Koncept Coffee-to-go zaprojektowany od nowa funkcjonuje nie jako zupełnie osobny byt, lecz jako jeden z elementów dużej strefy z pieczywem i wyrobami cukierniczymi. Pod względem wykorzystanych materiałów i kolorystyki, cała strefa wraz z nowym konceptem są ze sobą spójne. W automacie dostępne są: kawa czarna, kawa biała, espresso, flat white, cappuccino, cafe latte, cafe mocha i czekolada. Kawa w małym kubku  (niezależnie od rodzaju) kosztuje 3 zł, w dużym opakowaniu 5 zł, a espresso - 3 zł.

Klienci kupujący kawę w zasięgu ręki mają inne wyroby, takie jak trzy rodzaje słodkich bułek z nadzieniem oraz croissanty. Na dolnych półkach, pod automatem, umieszczone zostały dodatkowo duże opakowania z kawą w ziarnach (w tym również kawą bio).

Nad produktami i automatem do kawy umieszczona została tablica informująca o ofercie i przyciągająca wzrok klientów hasłem "Czas na kawę". Dyskontowa sieć do odwiedzenia nowej strefy w sklepie zachęca również przy pomocy naklejek ze strzałkami na podłodze, umieszczonych w różnych miejscach placówki.

Przypomnijmy, że inną nowością testowaną aktualnie przez Lidl w ramach konceptu piekarniczego "Chrupiące z Pieca" są specjalne regały z cheeseburgerami, kanapkami oraz przekąskami na ciepło. Produkty te umieszczane są na podgrzewanych tackach.

Własny koncept kawiarniany testowany jest nie tylko przez Lidla, ale także przez jego największego rywala w formacie dyskontowym, czyli przez sieć Biedronka. Kącik z kawą znaleźć można w niektórych sklepach portugalskiej firmy w ramach strefy "Wiele dobreGO".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"