REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. materiały prasowe, Rabat Detal)

Jak wynika z danych CMR i PIH, w lutym 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. w porównaniu do lutego 2018 r. wzrosła o 10 proc., a liczba transakcji była o prawie 5 proc. wyższa niż przed rokiem. W porównaniu ze styczniem 2019 r. obroty obniżyły się o 2,8 proc., natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 1 proc.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

- Luty jest o 3 dni krótszy od stycznia, dlatego w ujęciu mdm większość kategorii w tym miesiącu odnotowuje spadki zarówno w wartości sprzedaży, jak i w liczbie transakcji. W tym roku z uwagi na dość wysokie jak na luty temperatury (w niektórych dniach dochodziły one do kilkunastu stopni C) sprzedaż niektórych kategorii szczególnie wrażliwych na pogodę była wyższa niż w styczniu br. Wzrost liczby transakcji w porównaniu z ubiegłym miesiącem odnotowały np. piwo, napoje gazowane oraz niegazowane czy wody (liczba paragonów z ta kategorią była o 5 proc. wyższa niż w styczniu) - komentuje Polska Izba Handlu.

Wzrost o ponad 10 proc. w ujęciu rocznym, zdaniem PIH, to efekt zarówno wyższej liczby transakcji, jak i większego koszyka – w lutym w lutym 2019 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 mkw. średnio 14,84 zł, o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost średniej wartości koszyka widoczny jest również w supermarketach 301-2500 mkw. (w lutym 2019 r. wyniosła ona około 30 zł, o ponad 3 proc. więcej niż rok wcześniej), jednak mniejsza niż przed rokiem liczba transakcji przełożyła się ostatecznie na spadek obrotów w tym kanale o 4,4 proc. w ujęciu rocznym i o 5,4 proc. w ujęciu miesięcznym.

Jak pokazują dane CMR I PIH, w porównaniu z dość chłodnym lutym 2018 r. w sklepach małoformatowych do 300 mkw. wyraźnie zwiększyła się w tym czasie sprzedaż m.in. piwa (liczba paragonów z tą kategorią była o 9 proc. wyższa niż rok wcześniej, a wydatki na nią zwiększyły się o 16 proc.), napojów, szczególnie gazowanych i energetyzujących i wody.

Klienci częściej niż przed rokiem sięgali również po inne ważne dla małego formatu kategorie – papierosy, wódki czyste i smakowe, a także słodycze (głównie batony i wafelki impulsowe). Spadki sprzedaży w porównaniu z zeszłorocznym lutym odnotowały natomiast m.in. kawy i herbaty (sięgnęło po nie 4 proc. klientów mniej niż przed rokiem), wino grzane, a także tanie trunki winopodobne.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~kj 1 2 miesiące temuocena: 33% 

    No jak to? przecież zakaz handlu rujnuje małe sklepy, 16 tysiecy sklepow zamknietych inne na skraju bankructwa i teraz co? oficjalne dane widać jednak nieco inne...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony