REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich (Makarony Polskie)

Wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Makarony Polskie w 2019 roku wyniosła 165,6 mln zł i była wyższa o ok. 7,5 proc. (+11,6 mln zł) w stosunku do 2018 roku. Grupa umocniła swoją pozycję wśród największych producentów makaronu w Polsce notując wzrost sprzedaży w tym segmencie o ok. 16,6 mln zł (+16,3 proc. r/r).

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

W kanałach dystrybucji spółka największą dynamikę osiągnęła w eksporcie wzrost o 43 proc. do kwoty 12,7 mln zł.

Zysk netto w 2019 roku wyniósł 3,8 mln zł i jest niższy od wyniku 2018 roku o 2,0 mln zł (+34,5 proc.). Bez uwzględnienia odpisu na marce Tenczynek zysk netto wyniósłby 6,4 mln zł i byłby wyższy o 0,6 mln zł tj. 11,0 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

W 2019 roku Grupa zanotowała EBITDA na poziomie ok. 13,5 mln zł, w porównaniu do wyniku ok. 14,1 mln zł w 2018 roku co daje spadek o 0,6 mln zł r/r tj. 3,9 proc. Bez uwzględnienia odpisu na marce Tenczynek EBITDA wyniosłaby 16,2 mln zł i byłby wyższy o 2,1 mln zł tj. 14,9 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Odpis aktualizujący wartość bilansową marki Tenczynek w kwocie 2,6 mln zł jest konsekwencją decyzji o zmianach w strategii długofalowego rozwoju spółki zależnej Stoczek Natura i zmianie profilu dotychczasowej produkcji tj. ograniczeniu działalności w obszarze nisko marżowych przetworów warzywno-owocowych pod brandem Tenczynek oraz przekierowania core biznesu na produkty nowoczesne, m.in. dania gotowe na tackach So food. Odpis nie ma wpływu na sytuację płynnościową oraz operacyjną Grupy Makarony Polskie.

W 2019 roku grupa realizowała duży plan inwestycyjny. Wydatki firmy w tym obszarze wyniosły 28,5 mln zł, firma przeznaczyła je m.in. na: uruchomienie linii do produkcji makaronu walcowanego w szerokim zakresie form (m.in. gniazda, tagliatelle i papardelle) oraz instalacji nowej linii do produkcji dań gotowych na tackach. Realizacja tych inwestycji pozwala na rozwój oferty we własnych brandach m.in. Makarony Polskie i So Food” oraz rozwój sprzedaży pod markami sieciowymi.

Dobre przyjęcie produktów innowacyjnych na rynku takich jak makarony z roślin strączkowych, walcowane makarony semolinowe z dodatkiem oraz wprowadzenie kolejnych nowości produktowych powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki grupy w kolejnych okresach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony