REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Strefa chłodnicza w sklepie

Strefa chłodnicza w sklepie (Pixabay.com)

W małych placówkach, w których liczy się każdy metr powierzchni sprzedaży, doskonale sprawdzają się pionowe urządzenia chłodnicze. Takie lodówki i zamrażarki gwarantują dużo lepszą ekspozycję produktów niż klasyczne sprzęty, są przy tym energooszczędne. Ale, niestety, także droższe.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Sklepowe zamrażarki rzadko są własnością samych detalistów. Najczęściej finansują je producenci mrożonek, zwłaszcza lodów, dotyczy to przede wszystkim małych sklepów niezależnych lub zrzeszonych w niewielkich sieciach. Część urządzeń użyczają dystrybutorzy lodów i mrożonek. Z kolei większe sieci handlowe mogą sobie pozwolić na kupno własnych, odpowiedniej wielkości urządzeń, dzięki czemu mogą optymalnie zagospodarować powierzchnię sprzedaży i zapewnić produktom efektowną ekspozycję.

Handel w Polsce nadal w dużej części opiera się na placówkach małoformatowych. Stanowią one 96% sklepów, przypada na nie 57% powierzchni sprzedażowej ogółem. W takich sklepach zwykle znajdują się tradycyjne zamrażarki skrzyniowe, które zajmują najwięcej miejsca. Powód? Mają najlepszy stosunek pojemności do ceny. Zamrażarkę o pojemności około 500 l można kupić, w zależności od parametrów chłodzenia, za 2000­‑3000 zł. – Handel w Polsce jest dopiero na początku zmian. W większości sklepów tradycyjnych mrożonki są eksponowane w tradycyjnych, poziomych zamrażarkach. To jeden z powodów, dla których udział sprzedaży żywności mrożonej w naszym kraju wciąż jest niewielki i nie przekracza kilku procent – mówi Andrzej Kraszewski, prezes firmy Ren specjalizującej się w dystrybucji mrożonek.

Regał z lodami

Mrożonki i lody trudniej jest efektownie wyeksponować niż inne produkty spożywcze – stąd poszukiwania nowych rodzajów mebli mroźniczych. Takich, które z jednej strony zapewnią klientom komfort robienia zakupów, a z drugiej nie zajmą zbyt wiele miejsca w sali sprzedaży. Te warunki spełniają coraz popularniejsze w sklepach w Polsce zamrażarki pionowe. Wprowadziła je m.in. sieć Żabka. Przez przeszklone drzwiczki doskonale widać asortyment, na który składają się mrożone warzywa i owoce, dania gotowe, kostki lodu oraz lody familijne.

Największą zaletą pionowych zamrażarek jest to, że zajmują mniej powierzchni i są wygodne z punktu widzenia klientów. – Gwarantują swobodny dostęp do produktów, które są bardzo dobrze wyeksponowane na regulowanych półkach i doświetlone przy użyciu listew LED­‑owych, umożliwiają łatwą identyfikację produktu i ceny. To przekłada się na wyższą rotację produktów z półki w porównaniu z lodówkami poziomymi. Zamrażarka pionowa zdecydowanie ułatwia ekspozycję, łatwiej też monitorować poziom rotacji i na bieżąco uzupełniać braki – mówi Andrzej Kraszewski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony