15 grudnia 2019
Polska marka odzieżowa Sugarfree rozpoczyna współpracę z Lidlem. Stworzyła wieczorową kolekcję sukienek specjalnie dla sieci dyskontów. Do sklepów...
14 grudnia 2019
Od soboty, 14 grudnia 2019 r. turyści mogą wwieźć do UE tylko pięć typów owoców. Wynika to z zatwierdzonej przez radę ministrów ustawy o ochronie roślin...
13 grudnia 2019
12 grudnia 2019
Specjalizująca się w kurczakach z rożna sieć Kurcze Pieczone prowadzi 45 placówek w 45 miastach. Jej właściciele chcą uruchamiać nowy punkt przynajmniej raz na dwa...
11 grudnia 2019
Ponad 60% Polaków doświadczyło nieodpowiedniego traktowania przez przełożonego, a blisko połowa padła ofiarą przemocy słownej. 46% deklaruje, że było mobbingowanych w...
24 listopada 2019
21 listopada 2019
Na początku tego roku miała swoją premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING, stworzona przez jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego, firmę MAGO...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Zgodnie z założeniami programu Cargo Bikes in Urban Mobility Miasto Gdynia udostępnia lokalnym przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym elektryczne rowery towarowe. Z takiej...
10 grudnia 2019
Certyfikaty mają na celu budowanie zaufania wśród konsumentów. Jeśli jednak produkt nie został w ogóle przetestowany, stosowanie takich pieczęci jest mylące...
WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
meble sklepowe i stoiska dla sklepów
lady chłodnicze i lodówki w sklepach
31 maja 2019, 15:14
wiadomoscihandlowe.pl
Strefa chłodnicza w sklepie (Pixabay.com)
W małych placówkach, w których liczy się każdy metr powierzchni sprzedaży, doskonale sprawdzają się pionowe urządzenia chłodnicze. Takie lodówki i zamrażarki gwarantują dużo lepszą ekspozycję produktów niż klasyczne sprzęty, są przy tym energooszczędne. Ale, niestety, także droższe.
Sklepowe zamrażarki rzadko są własnością samych detalistów. Najczęściej finansują je producenci mrożonek, zwłaszcza lodów, dotyczy to przede wszystkim małych sklepów niezależnych lub zrzeszonych w niewielkich sieciach. Część urządzeń użyczają dystrybutorzy lodów i mrożonek. Z kolei większe sieci handlowe mogą sobie pozwolić na kupno własnych, odpowiedniej wielkości urządzeń, dzięki czemu mogą optymalnie zagospodarować powierzchnię sprzedaży i zapewnić produktom efektowną ekspozycję.
Handel w Polsce nadal w dużej części opiera się na placówkach małoformatowych. Stanowią one 96% sklepów, przypada na nie 57% powierzchni sprzedażowej ogółem. W takich sklepach zwykle znajdują się tradycyjne zamrażarki skrzyniowe, które zajmują najwięcej miejsca. Powód? Mają najlepszy stosunek pojemności do ceny. Zamrażarkę o pojemności około 500 l można kupić, w zależności od parametrów chłodzenia, za 2000‑3000 zł. – Handel w Polsce jest dopiero na początku zmian. W większości sklepów tradycyjnych mrożonki są eksponowane w tradycyjnych, poziomych zamrażarkach. To jeden z powodów, dla których udział sprzedaży żywności mrożonej w naszym kraju wciąż jest niewielki i nie przekracza kilku procent – mówi Andrzej Kraszewski, prezes firmy Ren specjalizującej się w dystrybucji mrożonek.
Regał z lodami
Mrożonki i lody trudniej jest efektownie wyeksponować niż inne produkty spożywcze – stąd poszukiwania nowych rodzajów mebli mroźniczych. Takich, które z jednej strony zapewnią klientom komfort robienia zakupów, a z drugiej nie zajmą zbyt wiele miejsca w sali sprzedaży. Te warunki spełniają coraz popularniejsze w sklepach w Polsce zamrażarki pionowe. Wprowadziła je m.in. sieć Żabka. Przez przeszklone drzwiczki doskonale widać asortyment, na który składają się mrożone warzywa i owoce, dania gotowe, kostki lodu oraz lody familijne.
Największą zaletą pionowych zamrażarek jest to, że zajmują mniej powierzchni i są wygodne z punktu widzenia klientów. – Gwarantują swobodny dostęp do produktów, które są bardzo dobrze wyeksponowane na regulowanych półkach i doświetlone przy użyciu listew LED‑owych, umożliwiają łatwą identyfikację produktu i ceny. To przekłada się na wyższą rotację produktów z półki w porównaniu z lodówkami poziomymi. Zamrażarka pionowa zdecydowanie ułatwia ekspozycję, łatwiej też monitorować poziom rotacji i na bieżąco uzupełniać braki – mówi Andrzej Kraszewski.
Właściwe przechowywanie lodów jest równie ważne, co umiejętne zachęcanie do ich
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 11
zdjęć: 120
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.