REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Strefa chłodnicza w sklepie

Strefa chłodnicza w sklepie (Pixabay.com)

W małych placówkach, w których liczy się każdy metr powierzchni sprzedaży, doskonale sprawdzają się pionowe urządzenia chłodnicze. Takie lodówki i zamrażarki gwarantują dużo lepszą ekspozycję produktów niż klasyczne sprzęty, są przy tym energooszczędne. Ale, niestety, także droższe.

REKLAMA

Sklepowe zamrażarki rzadko są własnością samych detalistów. Najczęściej finansują je producenci mrożonek, zwłaszcza lodów, dotyczy to przede wszystkim małych sklepów niezależnych lub zrzeszonych w niewielkich sieciach. Część urządzeń użyczają dystrybutorzy lodów i mrożonek. Z kolei większe sieci handlowe mogą sobie pozwolić na kupno własnych, odpowiedniej wielkości urządzeń, dzięki czemu mogą optymalnie zagospodarować powierzchnię sprzedaży i zapewnić produktom efektowną ekspozycję.

Handel w Polsce nadal w dużej części opiera się na placówkach małoformatowych. Stanowią one 96% sklepów, przypada na nie 57% powierzchni sprzedażowej ogółem. W takich sklepach zwykle znajdują się tradycyjne zamrażarki skrzyniowe, które zajmują najwięcej miejsca. Powód? Mają najlepszy stosunek pojemności do ceny. Zamrażarkę o pojemności około 500 l można kupić, w zależności od parametrów chłodzenia, za 2000­‑3000 zł. – Handel w Polsce jest dopiero na początku zmian. W większości sklepów tradycyjnych mrożonki są eksponowane w tradycyjnych, poziomych zamrażarkach. To jeden z powodów, dla których udział sprzedaży żywności mrożonej w naszym kraju wciąż jest niewielki i nie przekracza kilku procent – mówi Andrzej Kraszewski, prezes firmy Ren specjalizującej się w dystrybucji mrożonek.

Regał z lodami

Mrożonki i lody trudniej jest efektownie wyeksponować niż inne produkty spożywcze – stąd poszukiwania nowych rodzajów mebli mroźniczych. Takich, które z jednej strony zapewnią klientom komfort robienia zakupów, a z drugiej nie zajmą zbyt wiele miejsca w sali sprzedaży. Te warunki spełniają coraz popularniejsze w sklepach w Polsce zamrażarki pionowe. Wprowadziła je m.in. sieć Żabka. Przez przeszklone drzwiczki doskonale widać asortyment, na który składają się mrożone warzywa i owoce, dania gotowe, kostki lodu oraz lody familijne.

Największą zaletą pionowych zamrażarek jest to, że zajmują mniej powierzchni i są wygodne z punktu widzenia klientów. – Gwarantują swobodny dostęp do produktów, które są bardzo dobrze wyeksponowane na regulowanych półkach i doświetlone przy użyciu listew LED­‑owych, umożliwiają łatwą identyfikację produktu i ceny. To przekłada się na wyższą rotację produktów z półki w porównaniu z lodówkami poziomymi. Zamrażarka pionowa zdecydowanie ułatwia ekspozycję, łatwiej też monitorować poziom rotacji i na bieżąco uzupełniać braki – mówi Andrzej Kraszewski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony