Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

23.10.2019 / 08:53
StoryEditor

Małpki zdobywają rynek wina

Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)
Wzrasta sprzedaż wina w butelkach o małych pojemnościach. Sprzedaż winnych „małpek” wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż o 58 proc. Trendy z przemysłu spirytusowego przechodzą do winiarstwa. 

Sprzedaż wina w Polsce wzrosła w ciągu roku o 9 proc. (do sierpnia 2019 r.), ustanawiając rekord pod względem wydatków – 3,2 mld zł – podaje za firmą Nielsen „Gazeta Wyborcza”. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 09:29
StoryEditor
Polityka uderza w ikony z USA. Czego boją się Levi’s, Jack Daniels i McDonald’s?
Antyamerykańskie nastroje uderzają w globalne ikony (fot. Canva)

Kultowe amerykańskie marki ostrzegają przed zmianą nastawienia konsumentów. Levi’s i McDonald’s alarmują przed zaostrzeniem nastrojów antyamerykańskich, który może odbić się na sprzedaży. Natomiast producent Jacka Danielsa już odczuwa negatywne skutki decyzji polityków.

W artykule przeczytasz: 

  • Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów
  • McDonald’s widzi zaostrzenie nastrojów antyamerykański, ale problemy ma na rodzimym rynku
  • Nastroje antyamerykańskie uderzają w finanse producenta Jacka Danielsa
  • Polski handel i sektor spożywczy również obawia się decyzji politycznych

Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów

Brytyjski oddział  Levi’s, producenta kultowej marka odzieży dżinsowej Levi Strauss z Kalifornii, w raporcie strategicznym zwraca uwagę na zmianę nastrojów wśród konsumentów. Korporacja wskazuje na wzrostu nastrojów antyamerykańskich. Ma to wynikać z polityki prowadzonej przez administrację Donalda Trumpa, zwłaszcza w zakresie ceł.

Na poparcie tej tezy producent odzieży wskazuje na wzywanie do bojkotu amerykańskich towarów. Do takich akcji doszło już w Kanadzie, tuż po początkach wojny celnej i nazwaniem Kanady „51 stanem”. Podobne wezwania do bojkotu produktów z USA zyskały popularność w Indiach.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.09.2025 / 11:53
StoryEditor
Aldi idzie na wschód. Niemiecki dyskonter chce podbić polską perłę renesansu
Dyskont sieci Aldi Nord

W środę 10 września sieć Aldi otworzy swój pierwszy sklep w Zamościu. Placówka zlokalizowana przy ulicy Legionów 2 będzie już 16. placówką sieci w województwie lubelskim i 382. w skali całego kraju.

Aldi che mieć w tym roku 400 sklepów w Polsce

Sieć Aldi konsekwentnie zbliża się do progu 400 placówek w Polsce. Chce go przekroczyć jeszcze w tym roku. Dyskonter system...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 08:24