REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Alkohole mocne i wina

 

23 października 2019, 08:53

Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Lidl w Łodzi, ul. Tymienieckiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Wzrasta sprzedaż wina w butelkach o małych pojemnościach. Sprzedaż winnych „małpek” wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż o 58 proc. Trendy z przemysłu spirytusowego przechodzą do winiarstwa. 

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Sprzedaż wina w Polsce wzrosła w ciągu roku o 9 proc. (do sierpnia 2019 r.), ustanawiając rekord pod względem wydatków – 3,2 mld zł – podaje za firmą Nielsen „Gazeta Wyborcza”. W rzeczywistości Polacy wydali jeszcze więcej, bo dane nie uwzględniają sektora gastronomicznego i imprez masowych.

Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa powiedziała gazecie, że można się spodziewać, że w kolejnych latach spożycie wina będzie wzrastać, bo w dalszym ciągu jesteśmy jednym z krajów o najniższej konsumpcji tego trunku w Europie.

Przeciętny Polak wypija go 3,5-4 litry rocznie, podczas gdy w winiarskich krajach UE, takich jak np. Francja, wypija się powyżej 40 litrów. Sprzedaż podnoszą wina aromatyzowane, czyli z aromatami truskawki, brzoskwini, porzeczki. W ostatnich 12 miesiącach ich sprzedaż wzrosła aż o 32 proc.

Popularność małych pojemności może wynikać z tego, że Polacy chcą próbować jednego czy drugiego wina bez konieczności kupowania całej dużej butelki.
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~erazm 1 20 dni temu

    Bez przesady. Raczej Euroopa dociera do Polski takze w dziedzine wina. Male butelki wina instnieja od dziesieciolieci w krajajach z tzw. kultrua pica wina. Sa one codziennoscia i sa powszechne zwlaszcza w pracowniczych stolowkach, kantynach, kafetriach (rodzaj baru szybkiej obslugi popularny we Francji czy Wloszech). Pracownik bierze posilek w przerwie obiadowej i do niego buteleczke wina. W Polsce brzymi jak fantasmagoria : napil sie wina i trzezwy wrocil do pracy ;))

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony