REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Stacja PKN Orlen

Stacja PKN Orlen (materiały własne)

Strona 2 z 4
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Ciągły rozwój

Konkurencja nie śpi. Widać to chociażby na przykładzie rozwoju marki deli by Shell. – Marki własne generują bardzo dużą część naszej sprzedaży poza paliwowej i wszystko wskazuje, że te udziały będą rosły. Oprócz produktów pod marką deli by Shell, w ramach której rozwijamy naszą ofertę spożywczą, ale również napoje czy kawę, mamy też kosmetyki samochodowe pod marką Shell, takie jak: płyn do mycia szyb, AdBlue, czy różne akcesoria. To także spora część naszych przychodów i planujemy ją dalej rozwijać – komentuje Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell. Zapowiada on kolejne inwestycje w private labels. – Szczególnie, że rozwijamy je m.in. w kategoriach żywności na wynos i kawy, czyli kategorii, którą uznajemy za jedną z najbardziej perspektywicznych. Polacy spożywają najwięcej kawy w regionie CEE, a do tego widzimy także mocny trend tzw. amerykanizacji spożycia tego napoju, czyli rosnącej popularności kaw z różnymi rodzajami mleka, podawanych w rożnych temperaturach. Klienci szukają nowych smaków i dodatków, wzmacniają napoje, a także chcą coraz większej personalizacji produktu, który ma być dostosowany do ich gustów i podany w taki sposób, w jaki uważają za najlepszy – wyjaśnia nasz rozmówca. Podkreśla przy tym, że personalizacja oferty będzie jednym z największych wyzwań stojących przed operatorami.

Premiumizacja oferty

Z kolei Lotos inwestuje w swoje marki Dynamic, Cafe Punkt i Stacja Smaku. Pod pierwszą z nich sprzedaje przede wszystkim paliwa, ale też napoje energetyczne; pod drugą produkty kawowe oraz gastronomiczne, a trzecia odpowiada za kanapki. – Co do zasady staramy się pozycjonować nasze marki w grupie produktów klasy premium. Natomiast, jeżeli warunki handlowe na to pozwalają, produkty takie pozycjonujemy cenowo na poziomie nieco niższym, niż ten oferowany przez inne konkurencyjne sieci sprzedażowe – wskazuje Adam Pawłowicz, wiceprezes zarządu ds. handlu w spółce Lotos Paliwa.

Obecny stan marki własnej w ofercie Lotosu traktuje on jako początek drogi. – W ostatnich dwóch latach z ogromnym sukcesem odnowiliśmy markę własną w obszarze napojów energetycznych osiągając ponad dwukrotny wzrost sprzedaży. Poszerzyliśmy i ulepszyliśmy ofertę produktową, odnowiliśmy wygląd opakowań. Osiągnięte rezultaty upewniły nas, że warto inwestować w dalszy rozwój marki własnej – mówi Adam Pawłowicz.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony