REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Strona 2 z 2
REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

(fot. archiwum WH)

4. Nieodpowiedni dobór temperatury barwowej do produktów
Innej barwy potrzebuje strefa z mięsem i wędlinami, innej punkt z pieczywem oraz owocami. Zastosowanie wszędzie jednolitej barwy sprawia, że nie tylko walory produktów nie są podkreślane, ale po prostu mogą wyglądać niekorzystnie lub nieświeżo. W kontekście kolorystyki zdarza się także, że firmy stosują źródła światła o niskim wskaźniku oddawania barw, co utrudnia klientowi ocenę koloru produktu, a tym samym weryfikację jego jakości.

5. Zbyt niskie/wysokie natężenie światła
Zastosowanie oświetlenia o zbyt niskim natężeniu zmusza klienta do ciągłego wytężania wzroku. Wyobraźmy sobie sytuację, w której chce on zapoznać się ze składem na  opakowaniu danego produktu. Przy takich parametrach oświetlenia szybko się zniechęci i odłoży wyrób z powrotem na półkę. Ten błąd w instalacjach oświetleniowych dotyczy szczególnie osób starszych, a brak komfortu przy realizacji zakupów może mieć bezpośrednie przełożenie na niższą sprzedaż. Uciążliwy będzie także zbyt wysoki poziom natężenia, który negatywnie wpłynie na proces postrzegania wzrokowego i spowoduje szybsze zmęczenie oczu.

6. Niewłaściwe proporcje oświetlenia ogólnego i dekoracyjnego
Błędem jest stosowanie oświetlenia dekoracyjnego do produktów spożywczych. Wyroby mleczne, owoce czy ryby najlepiej prezentują się oświetlone światłem o naturalnej białej barwie od 3000 do 4000 kelwinów, a produkty w strefie promocji – światłem o chłodnej barwie powyżej 4000 kelwinów.

7. Samodzielna modyfikacja oświetlenia
Wymiana źródeł światła na inne, o mniejszej mocy, kącie przesyłania światła czy odmiennym przeznaczeniu, z reguły skutkuje niedostatecznym natężeniem światła, mieszaniem temperatury barwowej czy efektem olśnienia. W efekcie klient odwiedzający sklep czuje się niekomfortowo, a i produkty są niewłaściwie eksponowane.

8. Zapominanie o komforcie pracowników
Projektując oświetlenie oddziałujące na klienta, często zapomina się o pracownikach. Tymczasem dodatkowe oświetlenie ciągów komunikacyjnych, stref roboczych i kas redukuje liczbę pomyłek i poprawia warunki pracy. Należy przy tym zwrócić uwagę na właściwe proporcje oświetlenia ogólnego, dodatkowego i akcentującego, które mają się uzupełniać i harmonizować ze sobą.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony