REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)
Na zdj. sklep sieci Piotr i Paweł

Na zdj. sklep sieci Piotr i Paweł (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Piotr i Paweł finalizuje poszukiwania inwestora strategicznego - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Do firmy wpłynęło kilka "atrakcyjnych" ofert. Teraz właściciele spółki wybiorą najlepszą z nich. Według ekspertów proces wyboru może zakończyć się nadzwyczaj szybko, nawet w ciągu kilku tygodni.

W listopadzie 2017 roku właściciele sieci Piotr i Paweł rozpoczęli poszukiwanie inwestora, który zapewni dalszy rozwój firmy na konkurencyjnym rynku handlowym. Jak poinformowali wiadomoscihandlowe.pl właściciele firmy Piotr Woś i Paweł Woś "proces ten zaowocował złożeniem konkretnych ofert przez inwestorów zainteresowanych inwestycją w sieć. W najbliższym czasie zostanie dokonany wybór inwestora, który skutecznie zabezpieczy konkurencyjność oraz możliwość dalszego rozwoju firmy na rynku."

Z nieoficjalnych informacji wynika, że wśród firm, które złożyły swoje oferty, znajdują się głównie inwestorzy branżowi działający w Polsce. Według źródeł wiadomoscihandlowe.pl, wśród zainteresowanych inwestycją w Piotra i Pawła pojawiły się również podmioty, które na ten moment nie posiadają żadnych sklepów w Polsce.

Już dziś Piotr i Paweł rozpoczyna kolejny etap w procesie akwizycji – wybór najkorzystniejszej oferty. Właściciele sieci nie określili, ile procent swoich udziałów sprzedadzą na rzecz inwestora strategicznego – prawdopodobnie w grę wchodzi nie tylko 51 proc. udziałów, o czym już pisaliśmy, ale również przejęcie całkowite sieci (100 proc. udziałów). Jak nieoficjalnie słyszymy, można spodziewać się bardzo szybkiego finału postępowania, co oznacza, że już wkrótce dowiemy się, kto został inwestorem w Piotrze i Pawle.

Przypomnijmy, że już 22 grudnia 2017 r. informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi o tym, że sieć Piotr i Paweł poszukuje inwestora strategicznego. Wówczas właściciele Piotra i Pawła spodziewali się, że proces potrwać może nawet pół roku. Od tamtej pory sytuacja się jednak zmieniła. Właścicielom sieci zależy na tym, aby proces przebiegł jak najszybciej i jak najsprawniej, aby nie niepokoić dostawców.

Prezentacja inwestorska spółki Piotr i Paweł – do której dotarli dziennikarze portalu wiadomoscihandlowe.pl - została przygotowana w listopadzie ub.r. przez Bank Zachodni WBK, który odpowiadał za początkowy etap poszukiwania inwestora. Właściciele firmy początkowo planowali sprzedać mniejszościowy udział w sieci. Docelowo udział ten zwiększono do 51 proc. 

Głównym udziałowcem firmy jest Piotr Woś, który ma 48,6 proc. akcji. Drugim największym akcjonariuszem pozostaje jego brat, Paweł. Należy do niego 39,12 proc. udziałów. Na liście udziałowców znajdują się również Eleonora Woś (9,87 proc.) i Justyna Woś (2,26 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 35

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 5
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Franek 1 9 miesięcy temuocena: 100% 

    A co z pracownikami ?? Z ludźmi którzy brali wielkie kredyty na zakup sklepów franczyzowych ??!! Kto spłaci ich długi ?? Księstwo Państwa Wosiów to "spece" od ignorancji i na pewno będą kombinować jedynie na własną korzyść. Reszta pójdzie na straty niestety :(( Jak można tak rozwojową firmę doprowadzić do takiej biedy... .

    oceń komentarz
do góry strony