REKLAMAHELIO - batony - baner główny

(By Lotus Head from Johannesburg, Gauteng, South Africa - sxc.hu, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9)

Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska opublikowała raport „Płatności cyfrowe 2016”, z którego wynika, że różne formy elektronicznego płacenia za zakupy stają się coraz bardziej popularne. Gotówka powoli ale systematycznie schodzi na margines.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Jak wynika z raportu, w Polsce szybko postępuje „digitalizacja” płatności. Gotówka wciąż ma się dobrze, ale coraz więcej klientów korzysta z kart płatniczych, przelewów internetowych, płatności za pośrednictwem specjalistycznych platform, np. PayPal czy PayU, a także z płatności mobilnych. Coraz więcej Polaków posiada konta z dostępem przez internet oraz z kartą płatniczą.

Z konta bankowego z aktywnym dostępem przez internet najczęściej korzystają osoby mieszkające w miastach między 200-500 tys. mieszkańców (51%). Ci sami respondenci najczęściej deklarują też korzystanie z karty płatniczej (59%), a także z konta PayPal lub PayU (54%). Okazuje się zatem, że to największa grupa entuzjastów cyfrowych płatności. Na przeciwległym biegunie znajdują się mieszkańcy wsi, którzy z kolei korzystają z konta w banku bez dostępu przez internet (39%), a jedynie z kartą płatniczą (36%). Najrzadziej korzystają też z serwisów płatności internetowych (17%) oraz z aplikacji umożliwiających płacenie przez telefon (8%).

Konto bez dostępu do internetu najczęściej wybierają osoby w jednej z najstarszych grup wiekowych 45-54 lata (aż 71% ankietowanych). Jak się okazuje tylko 15% osób w tej grupie wiekowej korzysta z karty płatniczej. Zaledwie 5% z nich korzysta z serwisów płatności internetowych i z mobilnych produktów finansowych. Zatem na koniec roku 2016 osoby w wieku 45-54 lata w Polsce są na samym końcu rankingu w badanej grupie internautów pod względem konsumpcji oraz wykorzystywania cyfrowych produktów finansowych. Lepiej pod tym względem wypadają osoby w najstarszej grupie wiekowej 54+. Niemal 1/4 z nich korzysta przy dokonywaniu płatności w banku z konta z dostępem przez internet i prawie połowa z nich z karty płatniczej. Heavy userami produktów finansowych i transakcyjnych są z kolei osoby w wieku 25-34 lata. Z najbardziej zaawansowanych produktów, czyli z aplikacji mobilnych korzysta tam 24% osób. Lepiej pod tym względem wypadają jedynie osoby w wieku 35-44 lata (25%).

Małgorzata Ciszecka, Senior Manager, Regional Product & Market Development, Visa komentuje:

Płatności cyfrowe stają się nieodłącznym elementem naszego życia. Korzystamy z nich coraz chętniej, za pomocą coraz większej liczby urządzeń i w coraz większej liczbie miejsc – zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Bezgotówkowe metody płatności przenikają się, ale tylko karta może być dla nas źródłem pieniądza w każdej z nich. Kartą możemy płacić fizycznie w punktach handlowo-usługowych, możemy zapłacić nią w sieci, możemy także korzystać z niej za pomocą urządzenia mobilnego – i to niezależnie od tego, czy chcemy zapłacić zbliżeniowo w sklepie, wewnątrz aplikacji przez smartfona, czy za zakupy w sklepie internetowym z tabletu. W przyszłości przybywać będzie urządzeń, za pomocą których będziemy mogli dokonać płatności. Przewidujemy również, że do 2020 roku płatności dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych będą stanowiły ponad połowę wszystkich płatności Visa w Europie. (...)Obecnie już ponad 60% płatności Visa w Polsce stanowią płatności zbliżeniowe w punktach sprzedaży. Popularność tej metody płacenia pozwoliła nam zbudować grunt pod wdrożenie na polski rynek mobilnych płatności zbliżeniowych, które dzisiaj są rozwijane przez wydawców 80% kart Visa w Polsce. Zbliżeniowo kartą i smartfonem możemy swobodnie płacić w niemal 90% terminali w całym kraju, a do końca 2017 roku zapłacimy w ten sposób we wszystkich terminalach. (...)W dalszym rozwoju płatności cyfrowych istotną rolę odegra natomiast wdrożona już w Polsce tokenizacja Visa, która pozwala zastąpić dane wrażliwe karty Visa innym ciągiem cyfr i zestawem danych – bezpiecznym tokenem płatniczym. Usługa ta zapewnia taką samą wygodę i bezpieczeństwo usług płatniczych bez względu na wykorzystywane urządzenie czy kanał płatności.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"