REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2

(By Lotus Head from Johannesburg, Gauteng, South Africa - sxc.hu, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9)

Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska opublikowała raport „Płatności cyfrowe 2016”, z którego wynika, że różne formy elektronicznego płacenia za zakupy stają się coraz bardziej popularne. Gotówka powoli ale systematycznie schodzi na margines.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Jak wynika z raportu, w Polsce szybko postępuje „digitalizacja” płatności. Gotówka wciąż ma się dobrze, ale coraz więcej klientów korzysta z kart płatniczych, przelewów internetowych, płatności za pośrednictwem specjalistycznych platform, np. PayPal czy PayU, a także z płatności mobilnych. Coraz więcej Polaków posiada konta z dostępem przez internet oraz z kartą płatniczą.

Z konta bankowego z aktywnym dostępem przez internet najczęściej korzystają osoby mieszkające w miastach między 200-500 tys. mieszkańców (51%). Ci sami respondenci najczęściej deklarują też korzystanie z karty płatniczej (59%), a także z konta PayPal lub PayU (54%). Okazuje się zatem, że to największa grupa entuzjastów cyfrowych płatności. Na przeciwległym biegunie znajdują się mieszkańcy wsi, którzy z kolei korzystają z konta w banku bez dostępu przez internet (39%), a jedynie z kartą płatniczą (36%). Najrzadziej korzystają też z serwisów płatności internetowych (17%) oraz z aplikacji umożliwiających płacenie przez telefon (8%).

Konto bez dostępu do internetu najczęściej wybierają osoby w jednej z najstarszych grup wiekowych 45-54 lata (aż 71% ankietowanych). Jak się okazuje tylko 15% osób w tej grupie wiekowej korzysta z karty płatniczej. Zaledwie 5% z nich korzysta z serwisów płatności internetowych i z mobilnych produktów finansowych. Zatem na koniec roku 2016 osoby w wieku 45-54 lata w Polsce są na samym końcu rankingu w badanej grupie internautów pod względem konsumpcji oraz wykorzystywania cyfrowych produktów finansowych. Lepiej pod tym względem wypadają osoby w najstarszej grupie wiekowej 54+. Niemal 1/4 z nich korzysta przy dokonywaniu płatności w banku z konta z dostępem przez internet i prawie połowa z nich z karty płatniczej. Heavy userami produktów finansowych i transakcyjnych są z kolei osoby w wieku 25-34 lata. Z najbardziej zaawansowanych produktów, czyli z aplikacji mobilnych korzysta tam 24% osób. Lepiej pod tym względem wypadają jedynie osoby w wieku 35-44 lata (25%).

Małgorzata Ciszecka, Senior Manager, Regional Product & Market Development, Visa komentuje:

Płatności cyfrowe stają się nieodłącznym elementem naszego życia. Korzystamy z nich coraz chętniej, za pomocą coraz większej liczby urządzeń i w coraz większej liczbie miejsc – zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Bezgotówkowe metody płatności przenikają się, ale tylko karta może być dla nas źródłem pieniądza w każdej z nich. Kartą możemy płacić fizycznie w punktach handlowo-usługowych, możemy zapłacić nią w sieci, możemy także korzystać z niej za pomocą urządzenia mobilnego – i to niezależnie od tego, czy chcemy zapłacić zbliżeniowo w sklepie, wewnątrz aplikacji przez smartfona, czy za zakupy w sklepie internetowym z tabletu. W przyszłości przybywać będzie urządzeń, za pomocą których będziemy mogli dokonać płatności. Przewidujemy również, że do 2020 roku płatności dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych będą stanowiły ponad połowę wszystkich płatności Visa w Europie. (...)Obecnie już ponad 60% płatności Visa w Polsce stanowią płatności zbliżeniowe w punktach sprzedaży. Popularność tej metody płacenia pozwoliła nam zbudować grunt pod wdrożenie na polski rynek mobilnych płatności zbliżeniowych, które dzisiaj są rozwijane przez wydawców 80% kart Visa w Polsce. Zbliżeniowo kartą i smartfonem możemy swobodnie płacić w niemal 90% terminali w całym kraju, a do końca 2017 roku zapłacimy w ten sposób we wszystkich terminalach. (...)W dalszym rozwoju płatności cyfrowych istotną rolę odegra natomiast wdrożona już w Polsce tokenizacja Visa, która pozwala zastąpić dane wrażliwe karty Visa innym ciągiem cyfr i zestawem danych – bezpiecznym tokenem płatniczym. Usługa ta zapewnia taką samą wygodę i bezpieczeństwo usług płatniczych bez względu na wykorzystywane urządzenie czy kanał płatności.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"