REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

Niemal połowa Polaków dokonuje zakupów online. W rankingu rozpoznawalności serwisów w polskiej sieci niekwestionowanym liderem jest Allegro.pl, wyprzedzając OLX.pl i Zalando.pl.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)
Allegro jest niekwestionowanym liderem w polskim e-commerce.

Allegro jest niekwestionowanym liderem w polskim e-commerce. (fot. Allegro)

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, Allegro z 69 proc. wskazań dominuje nie tylko w ogólnej kategorii zakupów online, ale też w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Drugi w rankingu rozpoznawalności jest serwis OLX.pl (28 proc.), a trzecie Zalando.pl (13 proc.).

- Dominująca pozycja Allegro absolutnie nie dziwi. Marka ta przez wiele lat działalności wypracowała sobie bardzo solidną pozycję, na tyle mocną, by skutecznie walczyć ze światowymi liderami jak choćby eBay’em. W przypadku tej platformy możemy nawet powiedzieć, że tak jak Google jest synonimem wyszukiwania w sieci, tak Allegro jest w Polsce synonimem e-commerce – mówi Marek Molicki, ekspert firmy Gemius.

W porównaniu do ubiegłorocznego raportu zmiany w czołówce są niewielkie. Z grona najbardziej rozpoznawanych e-sklepów wypadł m.in. Merlin, co aż tak bardzo nie zaskakuje, oraz Amazon, co już może nieco dziwić. - Mimo że w tegorocznej edycji lider, czyli Allegro, ma nieco słabszy wynik, to i tak różnica między miejscem pierwszym a drugim jest na tyle duża, że musiałoby wydarzyć się coś naprawdę spektakularnego, żeby za rok sytuacja diametralnie się zmieniła. Co pewien czas słychać również głosy, że zagrożeniem dla Allegro może być Aliexpress. Patrząc jednak na wyniki badania możemy zdecydowanie powiedzieć, że są to głosy dziś zupełnie nieuzasadnione – dodaje Molicki.

- Sukces Allegro.pl jest w pełni zasłużony. Chociaż serwis powstał jako klon idei amerykańskiego eBaya, to konsekwentnie rozwijał się i budował swoją przewagę konkurencyjną, a także własne, autorskie rozwiązania i narzędzia – tłumaczy prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego.

Możliwe, że jeszcze z tym roku Allegro zmieni właściciela. Koncern mediowy Naspers chce sprzedaż platformę, a w kolejce do zakupu ustawiły się – według agencji Reuters – chińska grupa Alibaba, amerykański eBay i firma CVC Capital. Szacuje się, że serwis jest wart 2-3 miliardy euro. Grupa Naspers w Polsce ma także w swoim portfolio: Ceneo.pl, OLX.pl, otoDom.pl, otoMoto.pl, PayU.pl, Brainly, Agito.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony