REKLAMAKORAL - Baner Główny - Świderek (25-30.05.2019)
bez tytułu

bez tytułu (fot. Pixabay CC0)

Poseł Marek Ruciński (.Nowoczesna) zaniepokoił się brakiem przepisów, które pozwalałyby kontrolować reklamy suplementów diety, publikowane w Internecie. Parlamentarzysta pyta ministra zdrowia o działania zmierzające do uregulowania sytuacji.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Poseł Ruciński zwraca uwagę, że obrót suplementami diety budzi od wielu lat kontrowersje w środowisku medycznym. Twierdzi, że brak przepisów regulujących obowiązek badań tych specyfików przed wprowadzeniem ich do sprzedaży może skutkować ich nieprzewidzianym działaniem, mogą one też wywoływać liczne efekty uboczne.

„Dodatkowo trzeba zauważyć, że wielu producentów suplementów prowadzi bardzo agresywne kampanie reklamowe, które często wprowadzają odbiorców w błąd sugerując, że są one lekami. W przypadku realizacji kampanii telewizyjnych oraz radiowych kontrolę nad treścią przekazu sprawują określone organy, które w przypadku stwierdzenia naruszenia prawa mogą nakładać na producentów kary. Niestety brakuje przepisów, które w podobny sposób kontrolowałyby treści emitowane w Internecie” – argumentuje parlamentarzysta i przypomina, że pacjenci coraz częściej kupują tego rodzaju produkty w sieci, Jego zdaniem obecny stan rzeczy zagraża zagraża zdrowiu pacjentów, a także podważa zaufanie do systemu ochrony zdrowia, gdyż leki i suplementy w opinii wielu osób traktowane są jednakowo.

Poseł domaga się od ministra zdrowia wyjaśnień, jakie działania są podejmowane w celu kontrolowania internetowych reklam suplementów diety i jak instytucja za to odpowiada. W przypadku braku jasnych wytycznych, autor interpelacji oczekuje informacji w jakim terminie ministerstwo planuje zmienić prawo w tym obszarze.

Marek Ruciński pyta ponadto ministerstwo, jakie działania podejmuje w celu ograniczenia obrotu suplementami diety zarówno w ramach rynku tradycyjnego, jak i internetowego i czy planowane są zmiany w prawie dążące do ograniczenia agresywnych kampanii reklamowych suplementów diety.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony