REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Pozostałe

 

16 października 2019, 11:26

(fot. pixabay.com)

Aż 9 mln ton artykułów spożywczych ląduje co roku w polskich śmietnikach. To aż 18 mld pełnych jedzeni talerza - alarmuje Federacja Polskich Banków Żywności. Za ponad połowę tych odpadów odpowiadają konsumenci.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Jak wynika z danych Federacji Polskich Banków Żywności, opublikowanych w raporcie „Nie marnuj jedzenia 2019”, konsumenci generują 53 proc. żywnościowych śmieci. Na kolejnych miejscach są przetwórcy (19 proc.), producenci (11 proc.), gastronomia (12 proc.) i w sklepy (5 proc.).

42 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucić żywność - wynika z badań zrealizowanych przez SGGW w pierwszej połowie roku 2019 w ramach projektu PROM. Najczęściej wyrzucamy pieczywo (23,7 proc.), wędliny (12,8 proc.) i świeże owoce (12,6 proc.). Głównym powodem, dla którego wyrzucamy żywność jest jej zepsucie (65,2 proc.), przeoczenie daty ważności (42 proc.) oraz przygotowanie zbyt dużej ilości jedzenia (26,5 proc.). Co gorsza, aż 2/3 Polaków nie rozróżnia pojęcia „najlepiej spożyć przed” od „należy spożyć do”. 

Dlaczego Polacy marnotrawią tyle żywności? Okazuje się, że powodem jest sposób robienia zakupów. Jak wynika z raportu SGGW, Polacy to w większości spontaniczni konsumenci. 27,8 proc. nigdy lub bardzo rzadko przygotowuje listę zakupów. Zawsze robi tak tylko co 10 z nas. Częściej kupujący sprawdzają zapasy i produkty, które już znajdują się w kuchni (40 proc.) z nich. Zakupowe koszyki często zapełniają się spontanicznie - zakup produktów, których wcześniej nie umieszczono na liście zakupów deklaruje aż 72,7 proc. ankietowanych. Częstą praktykę stanowi także tzw. kupowanie na zapas (61,8 proc.).

Ponad 50 proc. badanych twierdzi, że na żywność przeznacza od 60 proc. do 40 proc. dochodów. Biorąc pod uwagę fakt, że ceny żywności w ciągu ostatniego roku wzrosły aż o 6,5 proc. – ten odsetek zapewne się zwiększy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony