30.10.2019 / 09:35
StoryEditor

Rynek centrów handlowych osiągnął nasycenie

(fot. pixabay.com)
Centra handlowe nie wyrastają już jak grzyby po deszczu. W III kwartale 2019 roku w budowie było 320 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 20 proc. to rozbudowy istniejących obiektów. W 2019 roku łącznie przybędzie ok. 300 tys. mkw. nowej powierzchni, co oznacza przyrost całkowitej podaży o jedyne 2,5 proc. rok do roku, w porównaniu do 3,1 proc. rok wcześniej. Jest to najmniejszy przyrost w ciągu ostatnich 20 lat – wynika z raportu CBRE „Market View: polski rynek handlowy po III kw. 2019”.

Niski przyrost wynika z nasycenia rynku. Eksperci CBRE przewidują, że czeka nas boom na ulice handlowe, co będzie skutkowało podniesieniem stawek czynszu, podczas gdy ceny naj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.09.2025 / 19:37
StoryEditor
Media Expert uruchamia marketplace i idzie po klientów Allegro i MediaMarkt
Media Expert sklep

Media Expert rozwija model sprzedaży online i przekształca e-sklep w marketplace, gdzie firma będzie oferowała nie tylko swoje produkty, ale także innych sprzedawców. To przełoży się na wzrost atrakcyjności oferty sieci i może przyprawić o ból głowy inne platformy handlowe takie jak MediaMarkt i Allegro.

Sieć Media Expert rozwija swój model biznesowy i uruchamia marketplace. Czy nowa, szeroka oferta sklepu platformy handlowej i inwestycje w nowe magazyny wpłyną na biznesy Alle...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 15:39
StoryEditor
ROP wymusi zmiany w ofercie sieci handlowych. W Aldi Polska już nad tym pracują
Jak Aldi Polska przygotowuje się do wdrożenia ROP i systemu kaucyjnego? (fot. AR Pictures/Shutterstock)

Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta i system kaucyjny to tematy, które od miesięcy budzą emocje w branży handlowej. Zmiany regulacyjne dotyczą bezpośrednio sieci detalicznych i producentów, którzy będą musieli sprostać nowym wymaganiom w zakresie gospodarowania opakowaniami. Jak Aldi przygotowuje się na te zmiany?

Aldi otwarcie podkreśla, że jako detalista z szeroką ofertą marek własnych czuje dużą odpowiedzialność za opakowania wprowadzane na rynek. – Wprowadzamy na rynek znaczną liczbę ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. wrzesień 2025 15:41