REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. archiwum)

Zgodnie z szacunkami firmy Euromonitor wartość rynku dań gotowych w Polsce w zeszłym roku wyniosła 1,36 mld zł. Tym samym można oszacować, że dania gotowe odpowiadają za zaledwie ok. 0,5 proc. wydatków gospodarstw domowych na żywność ogółem. Niemniej rynek ten dynamicznie się rozwija – mówi serwisowi wiadomościhandlowe.pl Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Jak podkreśla Jakub Olipra, rosnąca popularność dań gotowych wynika przede wszystkim ze zmiany stylu życia Polaków, objawiającej się m.in. w zmniejszeniu dzietności czy też rosnącym udziale jednoosobowych gospodarstw domowych, co sprzyja zwiększeniu popytu na żywność o wysokim stopniu przetworzenia, w tym na dania gotowe.

- Wsparcie dla takiej oceny stanowią wyniki badań GUS dotyczące budżetu czasu z 2013 r., w których w porównaniu do poprzedniego badania z przełomu 2003 r. i 2004 r. odnotowano wzrost czasu poświęcanego na pracę zawodową przy jego jednoczesnym ograniczeniu na zajęcia związane z obróbką żywności – wskazuje ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

Nie bez znaczenia dla wyższych wydatków na dania gotowe jest również rosnąca zamożność polskiego społeczeństwa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony