REKLAMADESIGNATURE - baner główny 17-20.10
REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Słońce napędza sprzedaż słonych przekąsek. Jak? Pośrednio – im cieplej, tym lepiej dla kategorii piwa, która z kolei stymuluje popyt na chipsy, orzeszki, chrupki czy paluszki.
To, że przekąski w sezonie letnim powinny znaleźć się w dziale z piwem, jest dla większości detalistów oczywiste, jednak nie wszyscy mogą sobie na taką ekspozycję pozwolić. Problemu z wygospodarowaniem dodatkowego miejsca na tę komplementarną kategorię nie ma w dużych sklepach. Chipsy i chrupki wiszą na pionowych listwach, dzielących regały z piwem. Ze względu na duże rozmiary opakowań trudno tam umieścić wszystko, co nadaje się do chrupania przy małym jasnym. Dlatego kierownicy odpowiedzialni za sprzedaż decydują się tylko na te przekąski, które piwosze wybierają najczęściej oraz te, które mają szerokie wsparcie marketingowe. – Chipsy, paluszki i orzeszki to przekąski, które najlepiej sprzedają się razem z piwem. Już na przełomie kwietnia i maja ruszy największa parasolowa kampania reklamowa w 20­‑letniej historii firmy Aksam. Przekąski tej marki, uchodzące za jedne z najsmaczniejszych, wkrótce będzie można zobaczyć w spotach reklamowych emitowanych na antenie największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych. Kampania z udziałem popularnego sportowca jeszcze przyspieszy ekspansję naszej firmy. Będzie ona mieć swoją odsłonę także w Internecie, gdzie również zamierzamy prowadzić działania marketingowe na szeroką skalę. Przygotowaliśmy materiały POS, planujemy wsparcie sprzedaży poprzez dodatkowe działania handlowe i marketingowe – mówi Artur Klęczar z firmy Aksam.

Urządzenie sezonowej ekspozycji w małym sklepie jest trudniejsze. Mniejsze regały z piwem nie pozwalają w estetyczny, a przede wszystkim wygodny dla klienta, sposób zaprezentować dodatkowej oferty. Co wtedy? Idealnie, jeśli dział z przekąskami znajduje się obok albo naprzeciwko piwa – być może wymaga to tylko niewielkiego przemeblowania... Jeżeli i to okaże się niewykonalne, dobre rozwiązanie jest wypełniony przekąskami kosz. Tyle, że wtedy powinny to być produkty jednej kategorii, np. chipsy lub paluszki.

Dodatkowe stoisko z przekąskami obok piwa nie zwalnia detalisty z tego, by kategoria ta była wyeksponowana także na regale – tam, gdzie znajduje się przez cały rok. Tyle, że w sezonie piwnym zawartość „całorocznej” półki powinna zostać zaktualizowana pod względem nowości i ewentualnych promocji producenckich. 

(HUW)

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony